LUCIA



Nu var det dags för Lucia igen.
Fram med kaffe, lussekatter och njut av Luciakören
som sjunger vackert.
Santa Lucia.

Jag minns när man själv var liten,
så bruka man ha Lucia i skolan.
Man valde en i klassen som skulle bli Lucia,
andra tärnor, stjärngossor osv.
Det var kul när man hade sina repetioner
och slapp göra skolarbete :D
Haha :)

Under skolåret har jag varit tärna.
På förskolan var jag Lucia :)

En söt liten Lucia med lång vit klänning,
håret hade mamma fixat med våffeltången,
så det var långt och vackert.
Lucia kronan på huvudet
sjöng jag vackert tillsammans med andra barnen.
Har fina minnen från den tiden..

Vi flickorna sjöng en speciel låt inför alla föräldrar.
Det var Jag, Laura, Päivi, Katariina, Saara och nån till
som sjöng fint :)

Jag har ätit 2 lussekatter,
en på jobbet på fredag och
en hemma hos föräldrarna.

Santa Lucia........


Stjärngossen Jussi slockna efter all
Lucia sjungandet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0