Dröm eller inte dröm?!

DETTA ÄR EN MEJL TILL MIN KUSIN SANNA :) (kopierat)

TERVE!!

 
Jag vill berätta för dig nåt speciellt jag "drömde" om inatt!
Jag vet inte om allt jag såg var "dröm" eller inte?!
För jag vet att jag var vaken där i början..

Allt detta jag skriver nu är 100% SANT och jag försöker komma ihåg det mesta.
 
Det hela började när jag vaknade under natten, hörde Tingeling ute i
vardagsrummet, tror jag.
Silver satt vid fönstret i sovrum
(hörde hennes "blinga" när hon skaka på huvudet).

Efter en stund hörde jag ett högt ljud, som nånting ramlade ner från någonstans?!
Det var rätt högt, så visste inte vad det var...
Men jag ropade på Tingeling, så att hon skulle komma
till sängen,
men hon kom inte... Det blev helt tyst i vardagsrummet...
Så jag undrade VAD Tingeling
höll på med där?!
Då plötsligt fick jag tanken att det var NÅGON i min lägenhet?!
Alltså jag tänkte på
någon ANDE. 
Jag börja väl fantisera där (som vanligt, haha!).

Men efter ett tag när jag försökte somna om, men hade svårt att somna...
jag höll på vrida på mig,
från ena sidan till den andra sidan, så plötsligt tyckte
jag att "nån" viskade nånting till mig eller sade nånting jättetyst!

Jag hörde ej vad, men tyckte att "nån" sade mitt namn (Ansku). Öhhhh, konstigt!
Men då tänkte jag att jag bara inbillar mig, haha!
Men visst kändes det lite läskigt, kan jag säga.
Efter en stund tyckte jag, eller kände jag att det var "någon" i mitt rum,
alltså jag tyckte att det verkligen var "NÅGON" där!

 
Man blir ju skraj när man känner någonting sådant, när man är ensam i
en lägenhet och katterna inte syns till.

Tingeling syndes fan inte till nånting, men Silver satt vid fönsterbrädan.
Jag höll på blunda det mesta, för ville inte se någonting otäckt,
hemskt röra på sig i mitt rum.. haha!

 
Iaf så minns jag lite om att jag plötsligt ser någon gammal man,
alltså jag kan lova att det var Farfar Jaakko!

Alltså jag ljuger inte... jag vet inte riktigt om jag drömde eller såg
han på riktigt, men ärligt så tycker jag att det känns

som jag såg han på riktigt i mitt sovrum...

Jag minns att jag vred på mig och lade mig på rygg och vid samma
ögonblick såg Jaakko (farfar) precis ovanför mig,

som om han "flög" över mig, men han var stilla precis ovanför mig.
Han tittade på mig, tror att han sade någonting till mig,

men kommer inte ihåg vad han sade... 
Jag har för mig att vi kommunicerade med varann, men fan att jag
inte kommer ihåg
om vad?! Shit!
Men jag vet iaf att jag blev chockad när jag såg han,
jag blev rädd och även ledsen där.
Men samtidigt när jag var ledsen så
var jag glad över att se min farfar (jag som aldrig sett honom).

Tyckte att det var häftigt!
Jag vet inte vad detta betyder eller vad han ville mig?!
Men det kan betyda någonting, det tror jag.

Varför skulle jag annars få se min farfar i "drömmen"
om detta nu var en dröm?!

 
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att detta var en dröm,
utan att detta hände på riktigt, men det är så svårt
att tro på detta..
har detta verkligen hänt mig?! Varför isf?!

 
Men jag ska fortsätta berätta vad som hände sen (det jag kommer ihåg)...

Jag minns att farfar försvann sen plötsligt (jag låg ju i min säng,
på rygg och tittade mot taket),
jag sade till han precis efter han
hade försvunnit att "Kiitos!".

Jag sade KIITOS till han för att jag fick se honom och att han ville
"meddela" mig någonting.
Jag ville tacka han för att han "var" hos mig
under natten och visade sig för mig... att jag fick se honom.

Sedan det sista jag sade var "visa ett tecken imorgon,
så jag vet att detta hände på riktigt".

Jag vill ju verkligen veta om detta är sant, att farfar verkligen var hos mig inatt.
 
Detta var inte det enda som händer under natten...
Utan nu detta jag berättar tror jag att är mera en dröm.

Det känns iaf mer som en dröm men ändå läskigt!
 
Jag tror att jag somnade till slut, sedan efter ett tag.....
 
Då ser jag typ 2 svarta kråkar (helsvarta fåglar) alltså fåglarna är
som korp, eller vad dem heter.

Iaf så tar jag den ena fågeln fast med händerna och går mot balkongdörren,
för att släppa ut den.
Samtidigt försöker jag hålla fågeln så att den
inte biter mig.
Jag har för mig att Matti står bredvid mig och jag ber han
filma mig när jag släpper fåglarna iväg (ut).

Antingen ber jag han filma med min mobilkamera eller med min
digitalkamera (minns ej vilket).

Iaf så känns det som jag är hemma hos mig, men efter ett tag ser
det ut som jag är hos mormor.

Alltså jag släpper ut dessa fåglar från mormors balkongdörr...
Har för mig att jag även hade båda fåglarna i händerna (i varsin hand)
då när jag släpper ut dem.

Iaf sen precis när släppt ut dem så ser jag en gammal kvinna sitta i
mormors kök.
Hon sitter där och titta mot mig, hon säger någonting till
mig (minns inte vad).

Men den här kvinnan tror jag är Kaarinas mamma (alltså Jaanas mormor).
När jag såg dessa fåglar i lägenheten, så förstod jag att det betydde
någonting hemskt...
Jag förstod att det bedydde döden, att någon kommer dö!
Att dessa svarta fåglar var ett tecken på döden!
Jag blir ledsen efter att den här kvinnan berättar/säger någonting till mig
och det hon säger är att
mina föräldrar kommer dö, både Risto och Jaana.
Alltså detta kändes så riktigt, som om detta är sant, på något sätt.
Jag bad till den här kvinnan att min mamma och pappa inte ska dö osv.
Att jag inte kan leva utan mina föräldrar!!
 
Men tyvärr verkade det som om den här kvinnan,
är säker på att det var Kaarinas mamma, 
ville meddela mig att mina föräldrar
kommer dö, men när och hur, det vet jag inte?!

Men hon ville meddela det genom dessa 2 svarta fåglar!
Sen även att jag fick se "henne".
Jag har även för mig att jag ser Johanna stå bakom den här kvinnan,
då när jag ser henne
sitta där "första gången", när hon tittar på mig.
Johanna bara liksom står där bakom och titta på mig.
 
Jag tycker att denna dröm verkar lite konstig, för att både Matti
och Johanna är med i den.
Men det första jag ser, om farfar verkar ha hänt på riktigt.. Inte en dröm!
För ärligt så känns det bara så.

Jag kan inte förklara hur det känns, men jag lovar!
Jag är själv lite fundersam, småchockad över detta.. Kan inte förstå på detta!
 
Jag "vet" att farfar var ingen dröm, men mormors mor var en dröm,
för där ser man att det var
mer som en dröm.
 
När jag vaknade förut, så var jag titta i alla rum ifall det var någonting
som hade ramlat ner eller så, men
vet du vad?!
INGENTING har ramlat ner!! Konstigt va?!

 
Alltså kan det vara sant att farfar var hos mig inatt?!
Varför var han här och vad ville han?!
 
Kan detta ha någonting med den "andra drömmen" att göra?!
Kan det betyda någonting med döden?!
(Svarta fåglarna, mina föräldrar, farfar och mormors mor)
 
Jag kan berätta att Kaarina har drömt några gånger om svarta fåglar...
det har varit ett tecken på döden, att en nära släkting dör snart.
Och dessa drömmar har stämt, för när hon drömde om dessa fåglar osv,
så dog hennes bror i Kuusamo några dagar efterråd... även samma hände
hennes syster som bodde i Stockholm (tror jag att det var).
 
Så, ska man vara rädd att detta (drömmen) är ett tecken på att nån
i min släkt kommer
dö snart? i snarframtid?!
 
Varför jag skriver om detta till dig är för att jag vet att du tror på mig,
jag skulle aldrig kunna hitta på någonting sådant, för detta är allvar!!
Jag hoppas att du kan tro på detta och kanske kan förstå mig?!
Jag ville skriva detta i mail istället för i sms el. brevet.
Spara detta mail, för jag tycker detta är speciellt för mig.
 
Jag vet inte om jag kan berätta detta för nån annan, inte ännu iaf.
Skulle vara svårt att berätta åt pappa, men han skulle säkert förstå
detta och han
har ju själv varit med om liknande.
Men kanske inte precis om detta att sett sin egen far.

Juhani skulle säkert förstå detta också... eller vad tror du?
Om du vill kan du visa detta mail åt Jussi, om du vill alltså.
 
Men visst är det både hemskt, skrämmande, häftigt, coolt
och speciellt att se sådant?!
Speciellt om Farfar!
 
//Dem speciella "drömmen" Ansku fick se, natten 13.04.09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0