26 timmar från Kuusamo till Trollhättan

Det tog 26 timmar att åka från Kuusamo, Finland (Norra Finland)
till hem, Trollhättan för min Familj.
Dem åkte iväg från Kuusamo på kvällen vid 21 tiden och
var framme i Trollhättan dagen efter kl.22.30 :)
Dem körde hela natten... Inga sovpauser inte!

Pappa körde hela tiden med sin bil och Mormor/Mamma
körde med Mormors bil.

Jag lega i sängen, glodde på TV och väntade på när dem
skulle komma fram.. :)
Hörde sen kl.22.30 nån blinga på dörren, så förstod att dem
hade kommit fram :D
Hjälpte dem att bära in grejerna från bilarna, sen satt vi i köket
och pratade nån timma.

Jag skulle upp tidigt å jobba på morgonen, så kunde inte va uppe
halva natten precis...
Men ändå lade jag mej efter kl.01.
Så fick bara max 3 timmars sömn den natten!
Man var något TRÖTT på jobbet, men inte så farligt!

Man hade ju väntat på sin Familjs hemkomnst, så det var ju
roligt när dem äntligen kom hem :)

Fick massor med "presenter" från Familjen :) Bla:

Från Pappa:

* Finland, Lappland Mugg
* Cider
* Suomi Vodka
* Gin
* Nyckelringar
* Döskalle t-shirt
* Finsk Godis
* Flasköppnare (björnhuvud av trä)
* m.m.

Från Mamma:

* T-shirt
* Finsk Godis
* Suomi Vodka
* Cider
* Olika Finskkorv
* Finsk Bröd
* m.m.

Från Mormor:

* Massor med Finskkorv!
* Suomi Vodka
* Cider
* Gin
* Finsk Bröd
* Finsk Senap
* Finsk Ärtsoppa
* Kuusamo t-shirt
* Jaffa Läsk
* Finsk Godis
* Finsk Ost
* Bord duk
* m.m.

Från Johanna:

* Nyckelringar
* Jenkki-Tuggummi

Mina Faddrar Vuokko & Alpo hade köpt en present till mej
och det var "Mesimarja" Likör :)

Fick en hel del "presenter" från Finland :)
Har druckit några Gin och Cider, men sparat Spriten ;)

Jag ska spara resten av Cidern, Gin och dessa Suomi Vodka till
min FödelsedagsFest som ska ha den 25:e September :)

Då jävlar blir de PARTYYY!! ;)


Resan gick bra för Familjen, men det var tröttsamt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0