*Gooo Kväll På Er*

Guten Abend :)

Ich bin zu hause.
Here I´m sitting and lisning a good music :P
Ei ole mitään tekemistä juuri nyt, niin ajattelin pikkaisen kirjoitella..
Passa på att skriva lite på olika språk.. *hehe*

Men nu ska jag skriva på Svenska, för Svenska är det lättaste
språket för mej att skriva..
Visst kan jag skriva på Finska åxå, men kan tyvärr ej alla orden på Finska :(
För har glömt el. glömmer ibland bort vissa ord, när man skall skriva..
Men Finska kan jag skriva jävligt bra ändå :P
Det är ju mitt modersmål.

Jag är glad att jag lärt mej skriva, prata & förstå Finska flytande,
för min mamma kan inte skriva så bra på Finska.
Hon skriver alltid på Svenska. Men hon pratar flytande Finska såklart!

Jag kan inte Tyska spec mkt, bara några ord å meningar kanske...
Min arbetskollega pratar flytande Tyska :) Har hört henne ibland prata Tyska,
då har förstått lite vad hon pratat om :D Kusinen kan Tyska åxå.


Idag har man varit mkt duktig flicka :D
Jobbat mina två enkla timmar i morse, cykla hem, cykla till Ams, sedan hem igen.
Cykla sedan till Ä-borg för att styrketräna + simma :)
Styrketräna i 45 min, simma 20 min, Bubbelbad 10 min, Bastu 10 min.
Sedan cykla hem igen... Man känner att man har cyklat fram å tillbaka hela tiden idag!
Har iaf fått i mig lite motion... LITE?!
Okej, rätt så mkt då.. *hihi*

Ska även ha vibrations bältet på magen ikväll :P

Idag lagade jag riktig mat hemma igen *de va lääänge sen sist*
Stekte kyckling fileér, koka ris *de va smaskens*
Imån blir de att leva på knäckis igen... å resten av veckan! *haha*

Ååhh, Grannen har fått sin bok beställning idag... Han beställde "Mopedbok"
till mig, så skall betala han sedan, när får pengar.
Han kommer nog ner med den nu snart... eller jag går upp en sväng!
Ska börja plugga hårt inför moped utbildningen "förarbevis" nu.
Ringde dem faktiskt idag (körskolan) å dem bad mej ringa igen vid slutet
av denna månad :/
För dem ska nog börja med dessa utbildningar i April, sade hon.
Fan, att man måste vänta ända till April...
Vill ju fan köra med min moped snart!! Perkele!!
Kanske ska fixa ny batteri å ta bort registret där bak å ut å köra med mopeden
ändå, UTAN förarbevis!! :S
Det kan man faktiskt göra, det har några kompisar sagt.
Då får jag köra i max 30 km/h å får även köra på cykelvägen.... :D
Men tror du att jag har lust att köra i max 30 ?! Fan heller!!
Då gasar jag på å kör så fort de går (60 km/h), som jag brukade köra förr :P
Vill inte va nån jävla snigel på vägarna precis!! *haha*

Kusinen kommer iaf nångång i Mars... Hon ska planera sin resa hit ner nu..
Det låter härligt å skitskoj ;)

Här är några fräcka EU-mopeder som JAG gillar:

Min Älskling :P Fräck blå Moped ;)

Najs!  Fräckis!   Cool

Me like it!  The Red Devil ;)


Den blåa & Cool var mina favvos :) Skulle vela ha nån av dem! Fräcka grejer!
Skulle va fräckt att styla om min moped.. Göra den fräckare liksom,
men det kostar PENGAR det!!
Såg att man kan ha liksom mopedalarm, typ neonljus under mopeden (de fräckt) osv.
Sugen på att fixa till mopeden senare, kanske nästa år ;)

Jaja, slutsnackat om EU-mopeder nu...
Ska dra upp till grannen å hämta min bok :)

Hejsvejs! Heipparallaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0