Resan till Gråbo på 2-hjul

Jag bestämde mig för att ta moppen till Gråbo.
Det var en bra, solig eftermiddag när jag
startade från Sädesbingen.
Jag körde den enklaste vägen, alltså genom Sollebrunn.
För det är mindre väg och trafik den vägen.
Resan är på 69,7 km lång.



Det var väldigt kyligt och blåsigt att köra och det var lite trafik.
Händerna stelna redan vid halvvägs, så det var jobbigt!
Vinden var väldigt kall när det blåste mot ansiktet och hela kroppen.



Men det var en rolig resa med moppen, för hade aldrig åkt
så långt, ensam på moppen också.

Jag trodde att resan skulle ta MINST 2 timmar och att jag skulle
va tvungen att tanka en gång, men näe!
Resan tog BARA 1 tim och 20 min, och moppen drack bara
halvtank soppa!! (5 liters). 67,9 km lång resa!
Så det var en mycket bra resa och billig också!

Det är värt att åka med 2-hjul till Gråbo, när det BARA kostar
40kr bensin fram och tillbaka.
När själva tåget kostar 90kr+90kr + buss 40kr+40kr...
Alltså sammanlagt 260kr!

Hemresan var mycket kallare!
Jag frös så in i helvete hela vägen :/
Det var sol, men mest molning och blåsigt.



Sen dessa jäääävla lastbilar som körde både om mig och förbi mig!
Så fort dem körde om, så blåste det så in i helvete, så man nästan 
ramla omkull med moppen!!
Det var jobbigt när dem körde, för man var tvungen att hålla i som
fan i styret.
Sen kom det en stor lastbil bakom, men kunde ej köra om mej
pågrund av att det kom mötande bilar....
Så jag fick fan gasa på och försöka köra fort, samtidigt när det
var blött/halt på vägarna.
Det var obehagligt när den stora lasbilen körde tätt bakom mig 
en bra stund, innan den kunde köra om mig :/



Sedan var det en hög backe jag körde nerför och då gick det
fort som fan... Kändes som man körde i minst 80 km/h.
Det var rätt gött, men var ändå tvungen att sänka farten :D
Min moppe ska egentligen gå på 45 km/h, men den kan köra max
på 58 km/h. Den är inte trimmad!

Hemresan tog också 1 timma och 20 min.

Får la se när tar moppen till Gråbo igen..
Nu är det väldigt kallt och lite halt på vägarna,
men jag kommer nog ändå köra den biten nån Fredag ska ni se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0