*Finlandsresan*

Terve! Moi! Hei!

Idag är det Onsdag och det är dags för oss att åka
iväg mot Finland ikväll.
När pappa och Voitto kommit hem från jobbet,
ätit mat, då är det dags för oss att åka iväg.
Vi kommer nog åka iväg omkring 18-19 tiden.
Ska bli så spännande hela resan mot Finland,
ser mycket fram emot det.
Vi kommer få sitta i bilen över 26 timmar!!
Hur ska man orka detta?!
Pappa är den som kör hela tiden och han tänker inte
stanna och sova nånting under resan.
Han är galen!!
Jag och Stefan har fixat musik i Iphonen,
så har man nånting att lyssna på under resan.

Jag ser fram emot mest av allt att få träffa släktingar i Nivala.
Jag var senast i Finland 2006 tillsammans med Sanna.
På begravningen kommer jag träffa större delen av släkten.
Ska bli roligt att få se sina kusinen och kusinbarn som man
aldrig träffat tidigare.
Men mest av allt vill jag träffa Sanna och hennes familj,
gamla farmor och Vuokko & Alpo.

Jag ser fram emot att äta Finska köttpiroger från korvkiosken.
Dem är så jäkla goda!!
Stefan ska få smaka på nåt gott!!






Får allt köpa några Gin, Vodka och annat gott.








Ska bli en rolig semester i Finland tillsammans
med min älskling :)

Älskar dig!

Vi kommer nog hem till Fallens, så vi synes då.

Heipparallaa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0