Vecka 37

Graviditets vecka 37

Veckan började med ett barnmorske besök och alla värden var bra igen,
förutom att jag hade lite högre blodtryck än det senaste och då fick jag kissa i burk.
Det visade sig att allting var bra, så jag fick en ny extra tid till veckan därpå, för
att se ifall mitt blodtryck gått ner igen, så att den inte gått upp ännu mer.

Jag passade på att hämta mitt gratis GoodieBaby-box från ICA Hallsås som jag fått
från Salut Ansvar. Detta var nog den sista GRATIS boxen jag hämtade ut, förutom
att jag ska få en gratis Libero skötväska med saker i på BB sedan när har fött barnet.



Boxen innehöll:

- Mama tidning - servetter - blöjor - engångs haklappar
- Kellogg´s kex-måltid - 2 prov krämer


Barnrummet är nu klar, förutom att vi ska bara fixa några tavlor, barnlampa och
leksaks förvaring dit, men dessa har vi inget brådska med. Hinner ju köpa efter Jul.
Det känns bra att allting är klart nu och barnet är välkommen att komma ut till världen
när som helst. Vi längtar så mycket på dej våran lilla hjärta!!


- Mumin gardinerna                      - Skötbordet


- Figurerna på väggen & Vagnen     - Byrån, gardiner & babyskydd


- Sängen är klar


Förlossningstankarna sprider sig inom mig och har även drömt om att det är dags att
åka in och föda.
Har gjort i ordning BB-väskan till babyn och även påbörjat med min egen väska/ryggsäck.
Förlossningsbrevet har jag också börjat skriva, så det är klart sedan.

Jag har haft smärta i revbenen och även i ljumsken.
Hade även lite sammandragningar på några morgon, med mens liknande smärta nedre delen
av magen. Då tänkte jag att det kanske är värkarna som redan sätter igång, men smärtan
försvann sedan och kom inte tillbaka.
Jag har faktiskt funderat och velat att värkarna skulle sätta igång denna vecka, att vattnet
skulle gå... Men det lät inte hända, utan får nog vänta några veckor till.

Glömde skriva i förra veckans blogg någonting gulligt som min sambo gjorde...
Jo, nämligen en kväll när jag hade somnat i sängen, hade min sambo legat där bredvid mig
och lekt med babyn. Min sambo och babyn i magen var vaken.
Babyn sparkade och sambon lekte med beröring på magen. Så gulligt, hehe!
Han har även sagt flera gånger att han kommer att sakna min stora mage sedan, för han
tycker om att kela och ta på magen när barnet sparkar inuti. Så gullig han är ♥


Vi har försökt några tillfällen att filma när barnet sparkar, men tyvärr har videon inte blivit
bra. Antingen har det varit för dåligt med ljus för den tidpunkten eller så har barnet slutat
att sparka just då när vi filmat... Annars har barnet varit väldigt livlig där inne.

Har varit vaken flera nätter och barnet har varit livligast vid klockan 02 tiden.
Då sätter den lille igång och sparkar som en galning där inne, haha! ♥

Var till Lindex och köpte några söta baby plagg ♥



- Pyjamas 99 :-
- Boddy 79 :-
- Snickarbyxor 179 :-
- Sparkdräkt 129 :-




Vecka 37

Mamman:
Dags att ladda med kolhydrater.

Du känner förmodligen värkar oftare och starkare.
Det är ingenting att oroa dig över. Se det som en väckarklocka:
Nu är det dags att ladda med kolhydrater, som pasta och bröd.

När förlossningen börjar kommer du att bränna cirka 500 kalorier i timmen.
Att föda barn är som att springa ett maraton och det är bra om du är förberedd.
Vila mycket, ät ordentligt och ladda upp med kolhydrater så går de bättre.

Barnet:
Större och större.

Nu samlar barnet näring som behövs under förlossningen.
Hon eller han drar in fostervatten i lungorna och pressar ut det igen,
om och om igen. Det sista av det här vattnet pressas ut vid förlossningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0