Morsdag i Finland

Idag är det Morsdag i Finland och jag som har en mamma som är född i Finland får då inte glömma Morsdag.
Fast vi är en Finsk familj, så brukar vi ändå gå efter datumet i Sverige. Det vill säga när det är Morsdag i Sverige. Vi bor ju ändå i Sverjeland :D

Jag vill ändå tacka och gratulera min Mamma som varit en mycket bra mamma och fått gå igenom så mycket det senaste åren.
Min mamma är stark och hon klarar av allt som påverkat hennes liv.
Det som förändrat hennes liv från det positiva till det negativa, men hon har sina fem barn, sin man och två barnbarn på sin sida som ger styrka att leva vidare <3


~ Kerran vuodessa sellainen päivä,
et haihtuu äidiltä huolen häivä.
Kukkia ja kakkua soittokin riittää,
kunhan saan vain äitiäni kiittää.
Ei väliä minkä ikänen,
aina oon sun lapsonen.
Paljon olen sulta saanut,
siis kiitos ja onnea äiti-kulta! ~


//Kramar från din äldsta dotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0