Inskolning - Dag 3

Dagen började vi klockan 09.00 och det blev direkt att samlas på gården.
Vi promenera ner till dammet för att titta på grodyngel och barnen fick promenera upp till berget och ha lekar där uppe. Minna, jag och fröken Helen gick tillbaka till Förskolan och Minna fick leka med barnen i hennes ålder.
Blev fruktstund ute också, vilket dem brukar ha varje dag!

Strax efter klockan 11 blev det lunch och idag åt Minna jättebra.
Efter maten blev det lägga Minna i vagnen för att sova middag och det tog max 5 min så somnade Minna i vagnen.
Blev förvånad, när vi lade henne direkt i vagnen och parkerade vagnen bredvid alla andra barnvagnar, så lyckades hon ligga där utan att vilja ställa sig upp/sitta, utan hon låg där jätte snällt och somnade. Våran duktiga tjej!

Minna sov nästan till klockan 13.30 och då blev det leka utomhus en halvtimma, innan det var dags för oss att säga farväl.

Dagen har gått jättebra och jag har märkt att Minna klarar sig bra och behöver inte ha mig i närheten. För idag var hon mer fäst vid fröknarna, spec Helen som umgicks mkt med Minna idag.

Tror Torsdag och Fredag kommer gå så bra utan Mamma ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0