*Hemma å degar*

Hallojsan :)

Sitter här å lyssnar på lite Eppu Normaali :D
I lördags, i fyllan fick höra en skön låt hos Karjala...

----> Eppu Normaali- Tahdon sut

Ha jobbat mina 2 timmar.. ringde från jobbet till Marianne "Städhuset Väst" å
fråga henne om jobbet, som hon hade ringt mej om igår eftermiddag.
Jag hade ingen lust att svara igår, när hon ringde för hade så mkt tankar i skallen!
Så orka sej!
Men ringde henne imorse iaf.. Kanske blir jobba imån "fredag" på en vårdcentral här i Thn.
Hon ska ringa upp mej imån.
Sedan ringde till bovärden Anette, för hon ha försökt få tag på mej i veckan... :/
Jag gillar Anette "våran" bovärd Eidars... För hon är så himla snäll å trevlig :)
Hon är alltså ingen fittkärring som gapar å är sur på en... om det liksom hänt nånting.
Som det här me festen nu.. Hon var jättelugn och prata snällt hela tiden..

Jag baa: "Det gäller väl min fest som hade i lördags?!".
Anette: "Jaa.. :) Vad var det som hände?".
Jag: "Jag hade fest som sagt.. En kille börja bråka, så vi slängde ut han! Så det är han som
måste ha krossat sönder fönstret där nere.. :(.
"Jag får väl betala fönstret.... ?!".
Anette: "Jaa.. det är ju tyvärr så, för det var ju din kompis och man måste ju ha koll på
vad dem gör även i trapphuset.. :(".
Jag: "Mmm.. det stämmer! Vad kommer det kosta då?".
Anette: "Hmmm.. jag vet faktiskt inte vad det kostar, men jag lägger det på hyran..".
"Du kan ju få delbetala det....".
Jag: "Okej, men hör av dig sen när du vet...".
Anette: Jaa, det kan jag göra :) Okej, men det är bra. HEJDÅ!!" :D

Anette är en mkt bra bovärd, tycker jag iaf :)
Hon är ingen sur en som kommer å gnäller på en, så fort man gjort nåt!
Så ska en bovärd vara, tycke jag ;)

Får la se sedan vad fönstret komme kosta... :(

Idag ska följa me mormor å handla... Hon skulle ringa mej runt 12.
Så ha la inget spec att göra tills dess.
Men ska iaf börja städa här, tänkte jag :)
Ska sätta upp gardinerna i köket, dammsuga, torka golv, diska osv.
Faaaaaan va roligt dååååå!! Nääää!! :S

Fint väder ute iaf.. najs! Det är 0 grader ute nuu.. Alltså inte PLUS å inte MINUS!! HAHAHAH :D
De kom lite snö när cykla ti jobbet i morse.
Kan la hända att de blir kallare å snön kommer i helgen eller nästa vecka.. Najs Najs :)

Joojoo.. men ska nu gå jöbba sej här hemma vettöö :D

*Ses å hörs* *Kjaaaaaam*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0