Försäkringskassan



Jävla försäkringskassan är så jävla sega på att komma fram till ett beslut!!

Jag skickade in pappren om graviditetspenning sen 30 dagar sedan och dem har
fortfarande inte kommit fram till ett beslut.
Jag fick ringa till dem 2-3 gånger innan jag fick äntligen ett jävla svar...

Men det var inget positivt svar, utan dem tycker INTE att jag ska få graviditetspenning.
Dem hade nekat till det!!

Jag blev så jävla ledsen och irriterad.
Jag som hade väntat på deras jävla svar och får ett NEJ.

I brevet stod det bl.a

Att dem tyckte inte att graviditeten har minskat min förmåga att utföra mitt

arbete med
minst en fjärdedel.

Att det inte sker tunga lyft på 20 kg, då bedöms inte mina arbetsuppgifter som
tillräckligt fysiskt krävande.


Jag skickade in en omprövning av graviditetspenning, då min sambo hjälpte till att skriva
ett bra brev. Jag får vänta nån vecka och då ringa dem och se om dem kommit fram till beslutet...

Men jag har även skickat in ansökan om föräldrapenning fr.o.m. den 12 September,
vilket innebär att jag annars kommer få vanlig föräldrapenning redan nu i September.
Hoppas att jag verkligen får graviditetspenning för dem sista veckorna, så sparar jag på
föräldrapennings dagar och kan vara längre tid hemma med barnet.


Jävla Försäkringskassan kan dra åt helvete!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0