Hemma gjord puré

Häromdan fick jag inspiration att göra hemma gjord puré till Minna.
Nu när hon fått smaka på lite puréer och gröt, så kan jag börja göra egen puré till henne, så slipper alltid köpa dessa dyra små burkar i affärn.

Fasiken vad dom höjt priserna på allt nuförtiden...
Dessa små puréburkar kostar 8-9 kr och dessa större 12-16 kr.
Minns när syrran å ena brorsan var bebisar, så kostade fan inte dessa så mycket. Dessa små fick man för 4-6 kr och de stora för 8-9 kr!!

Jag följer en Mammablogg där hon lägger ut egna hemlagade puréer och har sparat hennes recept, som jag tänkt testa till Minna.

Jag gjorde egen äppelmos som Minna gillade äta tillsammans med mild havregröt.

Gjorde även puré av Potatis - Palsternacka & Ärtor.
Morötter & Broccoli.

Minna gillade samtliga puréer och ville tom ha mer, hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0