Långfredagen

Idag har vi haft Långfredag och dagen har varit sisådär lång, kan man tycka. 
Vi har hunnit med en god frukost, middag, efterätt och utevistelse. 

Dagen började med att jag och Minna målade ägg på morgonen. 




När Stefan hade vaknat, åt vi en god Påskfrukost tillsammans. 


Efter frukosten blev det busa lite med Minna. Jag tog fram alla bollar från bollhavet som Minna har och vi hade bollkrig i vardagsrummet. Minna tyckte att det var riktigt kul att kasta massor bollar på pappa. Mindre kul blir det sedan att plocka bort alla små bollar igen, haha! 

Till middag blev det en riktig saftig Påskmiddag som jag och älskling lagade tillsammans. 


Hasselbackspotatis • Fransyska köttbit med stekta morötter & lök • Stekt lax • Ägghalvor med räkor, majonnäs & rom • Våran syrliga kallsås • Alkoholfria öl & cider 

Riktig smarrig middag! 

Mätta och belåtna satt vi i soffan efter maten och njöt av ledigheten. 

Till kvällen gick vi ut en stund på gården, så Minna fick cykla och leka i sandlådan. Vi sparkade och kastade boll till varann och det tyckte Minna var kul. 


Som avslutning på denna långfredag njöt vi av en god efterätt och slappade resten av kvällen. 



Hoppas ni andra där ute har haft en lika mysig och trevlig långfredag som jag haft med min lilla familj. 


Puss & Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0