Andra semesterveckan

Måndag åkte jag och Minna till Trollhättan. Vi skulle spendera nästan hela veckan hos mina föräldrar. 
Jag och flickorna åkte på eftermiddag till Överby köpcentrum och köpte sommarskor till Leah och Minna. 
På kvällen blev det även en liten promenad och vädret var kanon. 




Tisdag vaknade Minna redan innan klockan 07.00 och det blev en tidig frukost tillsammans med Johanna, lagom innan hon skulle gå till skolan. 

Under tiden Johanna var i skolan, så passade jag och Minna att ta ett bad. 
Sedan kom Minnas kusin Alicia till mamma, så Minna fick leka med henne. 
Det var kanon väder med sol och 22 grader i skuggan, då passade jag på att sitta ute i solen och få lite färg på min bleka kropp. 


Det blev även idag ett besök till Överby köpcentrum, men denna gång till Jysk och Jula

Onsdag vaknade vi ungefär 07.30 och åt frukost. Vi följde med mamma ut med hunden. En liten promenix i närskogen. 


Katten Musti följde med som vanligt... 


När Johanna kom från skolan, åkte vi direkt till stan. En shoppingdag. 


Det blev ett tripp till Oden huset i stan och även till Överby Köpcentrum
Jag hittade flera sommarplagg till Minna. Många hittade på rean. 
Jag var mest ute efter en Midsommarklänning till Minna och hittade en fin på H&M

Minnas Midsommarklänning med rosa tunna leggings. 


Andra plaggen som hittade på rean.



Det blev kanon väder med sol och närmare 25 grader. Passade på att vara utomhus. 


Det blev en kvällspromenad och liten lekstund på en lekpark. 



Torsdagen bjöd på lite längre sovmorgon, frukost och en skön morgonbad. 


När Johanna kom hem från skolan, drog vi handla med mamma på Hemköp. 
Det var ännu en kanon dag med sol och värme. Äntligen har sommaren kommit! 

Till kvällen drog vi till Spikön och besökte den nya lekparken. 
Minna tyckte det var roligt att leka där och även mata fåglarna. 


Det blev även fika med varsin glass ute i solen. 


Här provar Minna mummus skor, haha! 

Fredag vaknade vi kring halv åtta och åt frukost. Jag och Minna tog en morgonbad under tiden Johanna var i skolan. Vi följde med mamma ut med hunden och det var redan kanon väder med sol och värme kring 11 tiden.  


Johanna hade skolavslutning och slutade kring 12.30. 

Vi tog en promenad i det härliga vädret ner till Ritz Konditori och fikade med varsin bakelse. 


Efter maten handlade vi på Willys och sedan åkte hem till Lerum
Johanna följde med och sover över några nätter hos oss. 

Lördag blev det en halvdag i Borås djurpark. Vädret var kanon. En väldig rolig dag för både barn och vuxna. Skriver mer om Borås i nästa blogginlägg. 

Söndag blev det bara slappa, städa, handla... 

Det har varit en mycket trevlig och aktiv vecka med sommarvärme som äntligen kom till slut. 

Hoppas på en lika trevlig tredje semestervecka med Midsommar mm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0