Nyår

• 2016 • NYÅR • 2016 • UUSI VUOSI • 2016 • NEW YEAR • 2016 • 

Nyår
firade vi i Trollhättan. 
Mormor bjöd på god middag och nästan alla var samlade. Till efterrätt bjöd mamma på marsipantårta, till syrrans ära, då hon fyllt 15 år. 


Som vanligt brukar vi dricka under nyår och ha det trevligt med det gäng som finns på plats. 
Denna gång var det bara storebrorsan som inte var med, eftersom han bor i Finland, så kunde han tyvärr inte komma till Nyår. 
Men hans två barn som bor i Sverige kom och det var trevligt att få se dom igen. Leah och Vincent. 


Lilla Vincent tyckte om Timo. Dessa två söta pojk-kusiner. Timo var även nyfiken på Vincent, när han sprang runt med Minna och busade. Kanske om ett år springer även Timo och leker med Vincent? 




Även Leah fick hålla Timo i famnen. 


Jag drack fem och en halv cider under kvällen och efter det kände jag nog. Då var ju klockan trots allt över 01 och jag kände inte för att dricka mera. Jag blev aldrig påverkad av de 5,5 flaskor cider och fick även ingen baksmälla dagen efter. Det var lagom mängd med tanke på att jag inte hade druckit alkohol på ett år och tre månader
Tog ju en 4,5 % cider under julafton & bara några 2,5 % & alkoholfritt under del kvällen.
Kan inte påstå att jag har någon sug efter alkohol eller fester heller. 
Tror jag börjar bli trött på allt drickande och festande. Det är mer roligt att dricka mer sällan och festa med goda vänner eller släkten. 

Moster/faster Johanna var populär bland små killarna. Vincent blev lite avundsjuk när Johanna höll Timo i famnen och skulle såklart tränga sig i hennes famn också. Söta små barn! 


Strax innan tolvslaget gick vi ut på gården och tittade på fyrverkerier. 
Både Minna och Timo var fortfarande vakna vid den tiden och fick följa med ut och titta. Timo var inte rädd för de höga ljuden, mer nyfiken på allt ljus och färger på himlen. Bröderna sköt sina nyårsraketer och alla barnen var ute och tittade på. 


Det var en trevlig nyår i Trollhättan. 


Hoppas 2016 kommer bli en suverän år med mycket positivt, kärlek och värme. 



• 2016 • NYÅR • 2016 • UUSI VUOSI • 2016 • NEW YEAR • 2016 • 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0