Julstämning hemma...

Visst är det mysigt med Julen?
Tänk på alla mysiga stunder och saker man har under juletiden:

* Levande ljus
* Snö
* Kyla
* Julklappar
* Julmat (skinka, potatis, prinskorv, rödbetssallad, köttbullar, risgrynsgröt osv)
* Umgås med familj & släktingar
* Julmust
* Julgran
* Julmusik
* Sitta framför brasan tillsammans med sin älskling
* Mörkt ute, klar himmel med alla dessa vackra stjärnor som lyser vackert
* Julkort, hälsningar från släkten
* Julhandeln
* Julmarknad
* Tomten
* Pulka backen
* Snögubbe
* Snöflinga
* Röda kinder
* Varm kram från den speciella

Det finns hur mycket som helst mysiga stunder under julen.
Många gillar just JULEN. Det är en mysig högtid.
Det är mycket vackert under julen också.
När det är kolsvart ute, mycket snö, snön som lyser vackert över hela byn,
det är en snötäcke över alla granar, klar himmel med alla dessa vackra stjärnor
och alla dessa färger från julgransbelysning, ljusslingor osv.

Idag har jag tagit fram här hemma min jullåda där jag har alla mina julsaker :)
Tomtar, ljusstakar, adventsljusstake, lykta, julmagneter, juldukar m.m.
Jag har idag:

* Dammsugit
* Tatt in stolarna &"gräsmattan" från balkongen
* Lagt julduk på vardagsrumsbordet
* Satt upp stjärnan hängande på köksfönstret
* Lagt fram adventsljusstaken
* Julpyntat hemma
* Lade levande ljus på bordet och även ute på balkongen i en lykta
* Njutit av första julstämningen jag har här hemma ;)

Det är sååå mysigt me levande ljus!
Det va bara en sak som fattades........ en kille att mysa me ;) *hihi*
Det är första julen jag har här hemma.
Men på Julafton ska jag och katterna gå hem till föräldrarna och fira tillsammans med
familjen, så som vi brukar göra varje jul :)
Vi firar julafton där hemma.. Mormor å Voitto kommer hem till oss.
Vi äter julmat tillsammans och njuter av julen.
Öppnar julklappar och har de gott helt enkelt.
På juldagen äter vi julmat hos mormor allihopa :)
Förrä julafton var vi hos mormor...

Mamma ska jobba julafton å alla andra dagarna där, men hon jobbar morgon på julafton..
Själv är man ledig ;)
Får la gå hem och hjälpa duka klart bordet och hjälpa till med maten.
Så slipper pappa och mormor göra allt själva.

Nyår vettefasen ännu vad som händer....
Hmmm.. vad gjorde man förrä Nyår?!
Just jaaaa.. Fan vill ej ens tänka på det! Hahahahaahahah :D
Mitt nya året 2008 började nog ej så bra... Man va lite för full å va i stan..
resten ska man inte ens tala om! Hahahha:D
Näää shit!!
Hoppas att året 2009 blir ett bra år... något att se fram emot ;)

Jaja... ska inte skriva mera om det!

Vi fick lite snö i torsdags och igår.. härligt!
Får hoppas på mera SNÖ.... MASSOR SNÖ!!!

 
  



*Varma, härliga pussar å kramar från mej*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0