Suomi - Finland

EN RIKTIG FINNE!

15°C - Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar här; Spanjorerna
tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.
Finländarna solar.


10°C - Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
Finländarna planterar blommor i trädgården.

5°C - Italienska bilar vägrar att starta.
Finländarna cruisar i cab.

0°C - Destillerad vatten fryser.
Vattnet i Vanda ån blir lite tjockare.

-5°C - Folk i Kalifornien håller på att förfrysa.
Finländarna grillar den sista korven före vintern.

-10°C - Engelsmännen sätter på värmen i sina hus.
Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

-20°C Australienarna flyr från Mallorca.
Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C - Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

-40°C - Paris krakelerar sönder i kylan.
Finländarna köar vid korvkiosken.

-50°C - Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
Finska armén flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare
i väntan på riktig vinterväder.

-60°C - Korvatunturi förfryser.
Finländarna hyr video och stannar inne.

-70°C Den falska jultomten flyttar söderut.
Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu
(Koskenkorva) utomhus. Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C - Mikroberna i maten överlever inte.
De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C - ALL atombaserad rörelse stannar.
Finländarna börjar säga till varandra "Perkele, vad kallt det känns ute idag".

-300°C - Helvetet fryser till is.
Finländarna sätter sig i bastun

*--------------------*
| I LOVE FINLAND |
*. ,------------------*
|/
(>"<)
( 'o' )
(# (,)

♥Jag Har Styrka
Jag Har Mod
Men Det Bästa
Är Att Jag Har
SUOMI I Mitt blod!!!
Jag Tål All Skit
Jag Tål All Smärta
När jag har SUOMI
I Mitt hjärta♥




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0