*tårar i ögonen av djurplågeri*

Jag titta i morse på OPRAH.. å där visade dem hur folk behandlar sina husdjur, bla. Hundar & Katter.
Det var så j*vla hemskt att få se dessa djur.. så som dem hade blivit behandlade!
Ren j*vla DJURPLÅGERI, säger jag bara!
Alltså dessa stackars hundar & katter har varit instängda i små kaninburar hela sitt liv, inte ens fått gå ut!
Knappt fått nån mat, vatten och ingen vård. Deras pälsar var helt förstörda, hade sår överallt, blinda, kunde inte gå, sjuka,
kedjehalsband som växt in i huden och allt hemskt, som man kan tänka sig :(
Fy dessa människor som behandlar sina husdjur såhär!
Varför skaffar dem husdjur överhuvudtaget om dem inte kan sköta om dem?!
Dessa människor ska ABSOLUT INTE ha husdjur!

* Hundarna levde i små kaninburar i 7-10 år...
* Ingen pälsvård
* Knappt nån mat & ren vatten
* Dem fick sina kullar och det blev bara mer & mer hundar/katter!
* Aldrig få gå ut
* Sjuka
* Skadade, sår överallt
* Döda hundar låg på golvet el. marken
* Rädda för människor & allting
* Avliva dem

När jag såg dessa djur så fick jag tårar i ögonen, för det är hemskt att se hundar/katter få lida så...
Jag kan aldrig tänka mig att djur ska behandlas sådär!
Jag är en riktig djurvän och alltid har älskat djur... speciellt hundar & katter :)
Kan inte leva utan djur... ;)
Man blev så gråtfärdig (tårar) när man såg dessa djuren! Det såg så hemskt ut :(

Man blev så glad när man såg människorna som räddade många av dessa djurens liv..
Dessa djur kom till djurhemmet och fick mat, rent vatten, pälsvård, kärlek av människor, man behandlade deras sår och
dem mådde mkt bättre nu.
Sen att folk som vill köpa dessa hemlösa djur från djurhemmet och ge dem ett nytt kärleksfullt hem,
är så himla härligt att få se :)
Man får se hur djuren mår efter att dem fått nytt riktigt hem!

Avliva djur är någonting som jag inte pallar att se på, för det är så hemskt!
Tycker så synd om djuren! Kan inte titta när dem avlider ett djur :/
Man blir tårögd av sådant!

Dessa människor som behandlar djur illa.... ska absolut inte ha några djur!
Dem har inga rättigheter att ha djur eller handskas med djur överhuvudtaget!
Dessa människor borde sättas i fängelse för dessa brott som dem begått!
Djurplågare ska själv få gå igenom detta som dessa djur får göra... att sitta i ett litet kaninbur hela sitt liv,
så kommer dem få känna hur det känns för dessa djur!
Då kanske dem förstår hur dessa djur känner sig?!

SÅ J*VLA SJUKT AV DEM!!!
DEM BORDE BRÄNNAS UPP LEVANDE!!

DJURPLÅGERI är en av de hemskaste jag vet.. men det finns andra hemska saker också!

Det finns människor i hela världen som behandlar djur illa..
Det är så många hundar & katter som behandlas dåligt, dem får lida...
Även andra djur behandlas dåligt av dessa psykopater!

Man behandlar hemskt över 100.000 djur/år i hela världen!

Hur ska man förhindra dessa stackars djur att bli behandlade illa?!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0