*Nyckeln till mitt hjärta*

 


Mitt hjärta är hel.
Den är full av kärlek.
Vem vill öppna mitt hjärta?!
Den rätta ska få öppna mitt hjärta,
med nyckeln av guld.
Nyckeln av guld är svaret till mitt hjärta.

Den som hittar kärleken,
hittar den rätta nyckeln till mitt hjärta.

Nyckeln är gömd,
för kärleken måste finnas...
Utan kärlek,
ingen nyckel.
Utan nyckel,
mitt hjärta blir ej din.

Mitt hjärta är hel.
Där kärlek finns.
Måtte den rätte hitta nyckeln,
så förblir kärleken din.

Guld nyckeln är svaret,
så hjärtat kan bli din.

Nyckeln finns i mitt hjärta!

//Ansku



Denna bok är full av kärlek.
Kärlek som jag har inom mig.
Mitt hjärta är full av kärlek,
som jag gärna vill dela av mig,
med dig.

Orden jag säger till dig betyder mycket.
Vänskapen vi har betyder allt.
Min kärlek till dig betyder hopp.
Hopp betyder allt för mig.

Kärleken kanske är blind,
men jag skriver ner det i denna bok.

Kärlek är viktigt,
inom vänskap
och mera till...

Jag vill dela kärleken med dig,
genom att skriva ner det i
denna bok.

//Ansku




Jag ger dig denna ros,
som ett tecken på vänskapen
som vi har.

Vänskapen är viktig,
vid alla sammanhang.

När man känner sig ensam,
så vill man gärna ha en vän som du.

När man är ledsen,
så vill man hålla om dig som vän.

När man är glad,
så vill man umgås med dig.

När man känner sig rädd,
så vet man att man har dig som vän.

Vänner ska man ha,
kärleken finns inom alla.

Vänner och kärlek.

//Ansku



Sommarn är härlig.
Alla dessa blommor.
Gräset är grönt.
Bina surrar omkring.

Vad vore vackert som denna kväll,
gå barfota i mjuka gräset,
med alla dessa vackra blommor.

Det är en härlig känsla när solen
är påväg att gå ner,
man känner värmen i luften
och ljudet av sommaren.

Det vackraste som finns
är solnedgången och man
ligger i gräset och
känner doften av blommorna.

Det är en riktig sommarkänsla!

//Ansku

♥  ♥  ♥  ♥  ♥

Jag såg dessa vackra bilder,
dikterna kom ur hjärtat.
Jag tänkte på bilderna och
så byggde jag dessa små dikter.

Jag kanske inte är så duktig på att skriva
dikter, men ibland är det kul att försöka.
Tycker om att skriva små dikter,
som kan rimma eller handla om nånting
speciellt.

Vissa dikter kommer direkt ur hjärtat
och kan betyda nånting speciellt,
när andra kommer från hjärnan
och är mer som ord.

Puss & Kram

//Ansku

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0