*Pappa fick behålla jobbet*

Halloj!

Här sitter man å glor på dataskärmen :D
Ringde nyss till bovärden Anette (hon hade ringt mig).
Pratade angående mopedförråd...
Att jag vill ha en annan mopedförråd, för vågar inte ha min
moped inne i den jag har nu.. efter stölden! :(

Men tyvärr hade dem ej nån annan förråd, för tillfället.
Fan alltså! Jag vill fan inte ha mitt moped där inne!!
Perkele! Idioterna kommer sno mitt batteri igen!
Inte vill jag ha mopeden hemma hos morsan å dem heller,
för orka gå ända dit bort, när behöver den.
Jag ska ju snart börja köra till jobbet varje morgon.

Vittu!

Får la se hur jag ska göra sen, men idag ska jag iaf åka till
Mekanomen i Överby (med pappa) och hämta hem mitt batteri :)
Beställde genom mail batteri från dem igår.
Bättre hämta därifrån än att åka ändå till Vargön!
Kostar ändå typ lika mkt.

Vill fan ut å köra, Perkele!! :D

Just ja, det va ju inte mopeden jag skulle skriva om
utan om SAAB :P

Pappa och Farbror Voitto fick behålla sina jobb!!
Faaaan va gött!! ;)
Det är väldigt positivt för familjen att pappa fick behålla
jobbet :) Annars hade det blivit jobbigt!

Pappa, Voitto och många av deras Finska arbetskamrater
på Saab fick behålla sina jobb ;)
Istället sparkade dem många Svennar å utlänningar!
Haha! Haha!

Det visar sig att pappa å dessa Finnar gör utmärkt jobb!
När Finnar jobbar så visar sej det mkt braaa resultat! Hihi!
Nämen många Finnar arbetar bra här i Sverige :)
Jag har fått höra det från många Svennar :D

Vi Finnar är bra arbetsmyror och det blir bra resultat av all slit!

Thats right!

Pappa å Voitto måste va glada nu när dem fått behålla jobben :)
Tänk att dem sparkat 701 personer från SAAB...
deras sista arbetsdag är på fredag :(

Voitto sade igår att vissa som fick brevet (sparken) blev arga,
besvikna och bara drog från Saab.
Dem hade ingen lust att stanna kvar där :S

Men ännu är det inte säkert för Saab.....
Kanske dem lägger ner Saab, då förlorar ALLA
jobben!!  :/

Nu får man hoppas på att den rätta ska köpa SAAB och
låta det fortsätta rulla vidare!! :)

*SAAB är framtiden för Trollhättan*

Jag är iaf glad över att Pappa fått behålla jobbet :P
Det är det viktigaste!

Hejsvejs! Tjolahoppsan!     //Ansku

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0