Svar till "dröm eller inte dröm?!"

SANNAS SVAR TILL MITT MEJL (kopierat)


Terve :)
 
OJ!
 
Det här var riktigt intressanta grejer..jag satt som fastklistrad när jag läste det!
Jag tror absolut på det du skriver, det behöver du inte ens fundera på.
 Jag VET att sådant här händer & är "på riktigt" för många som upplever det!

Det är inte "bullshit" eller påhitt.
Var å en vet själv vad de upplevt, vad som är sanning å inte!

Det där "höga ljudet" som du hörde mitt i natten, det fick mig att tänka på
då när du var hos oss å vi hörde det där "dunset" i lilla rummet då..

Var det ungefär ett liknande ljud? För då hade det ju inte heller ramlat ner
någonting nånstans..utan allt var i sin ordning.
Det var ju åxå ett rätt
så högt ljud vi hörde, alltså en ordentlig duns!
Det var inget litet "knarrande" eller "knäppande", utan en rätt så rejält
"bangande" eller hur minns du det?

 
Jaa..men jag tror faktiskt att om man bara plötsligt sådär får för sig någonting,
att nu "är någonting på gång"/"nu är det något skumt som händer"..
så är
det oftast så åxå! Det är inte bara det där "vanliga" inbillandet som man
kan få typ efter man sett en skräckis eller efter man skrämt upp
varandra med spökhistorier.

Det är nånting helt annat, som om man verkligen känner att det ÄR
någonting som händer.
Man liksom bara VET att man inte är ensam!
 
Jag tror absolut att det du upplevt är på riktigt, åtminstone det första
som du själv skriver. Sedan kan ju "drömmen" om fåglarna åxå ha
någon sorts
koppling till upplevelsen innan.
Alla drömmar man drömmer har ju en betydelse.
Jag har läst att när man drömmer, så är det det omedvetna som
försöker
berätta någonting för en.
Att drömmen försöker förklara, upplysa dig, varna osv om olika saker,
sådant som du ofta inte lägger märke till i vaket tillstånd.
Sedan finns det
olika sorters drömmar, som ex. sanndrömmar.
Det finns ju i våran släkt, för bla. Mirva har ju drömt sanndrömmar.
Hon berättade ju för inte så länge sedan att hon
drömt 2 olika drömmar,
att i den ena fanns det eld med å i den andra vatten.
Jag tror till och med att hon hade drömt någon/båda av
drömmarna flera ggr, eller iaf 2ggr.

Sedan hade det ju hänt någonting som både hade med eld å vatten att göra..
det hade nästan börjat brinna nånstans, tror jag hon sade, å sedan var
det någonting med vattnet, 
att det hade blivit vattenskada i
toaletten eller nåt sådant!

 
Egentligen är det inte så konstigt att du ser/känner/upplever sådana här saker.
Det ligger ju i vår släkt. Alla vi "Laakkoset" har mer eller mindre någon typ av

övernaturlig förmåga.
Vissa känner av/upplever saker & ting lättare eller mer än andra,
det beror åxå på hur "öppen" eller medial man är..
vissa personer är mkt känsligare för sådant än andra.
Du verkar iaf vara rätt så öppen å känslig för andlig kontakt. 
Andar söker sig ofta till de som är känsligast faktiskt, för det är ju de

som är lättast att få kontakt med.
 
Jag tycker det är så himla häftigt att du kommunicerat med våran farfar!
Det är unikt, ska du veta! Det är någonting riktigt speciellt, å något som
även jag
skulle vela vara med om någon gång under min livsstid!
Jag är så otroligt intresserad av sådana här saker, läser mkt böcker om det,
surfar, kollar TV-program, filmer, diskuterar
om det med folk,
går på seanser/sittningar/tarot  osv...
ibland, lite då & då så brukar jag faktiskt t.o.m tända ljus å sådant för att
jag tänker på andliga saker då.
Alltså jag ser något slags samband mellan andevärlden å att tända ljus.
Faktiskt så berättade mediumet som vi varit till (Dagny Thornéus),
att ljus lockar till sig andar.
Men inte såklart en lampa, utan
levande ljus.
Det är ju därför även medierna tänder ljus vid sina seanser/sittningar.
Det ger mysig & fridfull stämning åxå!

 
Den där "andra" drömmen eller upplevelsen du hade..
det där om kvinnan i Kaarinas kök (Jaanas mormor), svarta fåglarna..

Den drömmen kan mkt väl varna dig för någonting.
Den drömmen är så pass speciell åxå, inte som "vanliga" drömmar som
ofta brukar vara helt knasiga å som man
inte fattar något av..
jag tycker denna drömmen är annorlunda, alltså symbolisk på något sätt!
Det är nästan som om drömmen är en gåta, eller hur man nu ska säga,

som om den försöker visa dig eller förklara någonting för dig...
det verkar inte som om den är helt poänglös, om du fattar vad jag menar?
Den är rätt logisk faktiskt..

Että ei se ole ihan "hölynpölyä", som man säger!
Man kan ju förstås aldrig veta, det kanske inte betyder någonting speciellt ändå..
men jag tycker det låter iaf som om
det är en ovanlig dröm som kan ha
betydelse för någonting. Vad tror du själv?

 
Tänk inte för mkt på det där som sades i drömmen,
alltså det Jaanas mormor berättade..oroa dig inte för någonting sådant i onödan!

Men visst kan sådana saker skrämma upp en rejält, för det är ju såklart
ALDRIG roligt att få höra något sådant, ÄVEN om det bara är en dröm.

Det måste vara otroligt hemskt..jag har själv också drömt drömmar
där någon närstående dött, å man har varit nästan genomsvettig å ledsen när

man vaknat! Man har känt sig alldeles uppstressad å chockad,
som om det vore på riktigt! Men såklart har ingenting hänt,
utan de drömmarna har haft annan betydelse..

 
Att farfar "visade sig" för dig måste ha varit en fin upplevelse, men samtidigt
även skrämmande. Besök från andevärlden kan tyda på någonting speciellt.
Har fått höra att
de ofta visar sig vid sådana tillfällen då någonting är på gång...
när det är någonting särskilt som är påväg att hända.
Han kanske försökte säga dig någonting, som du själv skriver.
Han
hade kanske ett budskap till dig.
 
Jaa du..om man ska vara rädd för att någon närstående ska gå bort?
Det törs jag inte svara något på..men såklart ska man inte gå omkring å
tänka på det, man mår bara dåligt av det.
För det kan ju vara så att drömmen ändå inte har någon sådan betydelse,
det kanske betyder någonting annat? Det är ju omöjligt att veta, tyvärr.
Men jag förstår att nu när du sett dessa
"saker" så har du säkert blivit
uppmärksam på vad som kan hända, OM det skulle vara en sanndröm.
Jag vet att jag själv iaf skulle ha väldigt svårt för att försöka glömma
en sån betydelsefull grej.

 
Jag tycker du ska vara stolt & glad över att du fått träffa farfar Jaakko.
Wow, det hela var verkligen fascinerande!

Jag kommer spara ditt mail, & kanske även visa det åt pappa
nångång åxå, vem vet.
För jag VET att han åxå kommer tycka det hela är väldigt speciellt!

Han som själv åxå varit med om en del övernaturliga ting.
Han skulle inte alls tycka det vore konstigt eller skitsnack,
han skulle ta det som om det vore alldeles vanligt.
Precis som jag, & Risto säkert åxå.

 
Kramar på dig kusinen!
 
//Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0