Fick beröm på jobbet!

Nämen HALLUUU där!

Måndag
har jag jobbat som vanligt (Stavre), sen cykla till
Ams kl.10. Vi hade sista gången Ams "möten", så härdan
efter slipper vi ha dessa "möten" och redogöra våra sökta jobb
varje måndag kl.10. Ska bli gött att ej behöva åka dit varje måndag!
Sen styrketräna + simma kl.13-15.
Skönt att träna å simma :)

Tisdag jobbade på Maria Alberts Vårdcentral istället för Mariette.
Jobbade kl.06-12. Gött att jobba mer timmar!
Var några månader sedan jag städade där..
När jag nästan hade jobbat färdigt min dag på M-A, kom plötsligt
Kicki från Labbet å bad mej komma till Verksamhetschefen Lotta..
Hon ville ha en bedömning av mej, om städningen där :)
Jag var ärligt och sade vad jag tyckte.....

* Toaletterna var jätte smutsiga, dammiga!
* Listerna i toaletterna MÅSTE tas 1 gång/månad.
* Speglarna var smutsiga i toan!
* Fönstren i entrén har inte torkats/tvättats på JÄTTE länge!
* Handfat och speglar i rummen var smutsiga/dammiga!
* osv.

Lotta och Kicki berättade att dem tycker att Mariette har städat
jättedåligt och dem vill inte ha kvar henne pågrund av att det inte
blivit bättre. Dem har "klagat" förr om städningen och hon haft
nån där som visat hur man skall göra, men tyvärr ingen bättre
resultat!
Så dem frågade mej ifall JAG kunde jobba där istället för Mariette?!
För dem gav mej mkt BERÖM för städningen ;)

Kicki och Lotta sade att dem såg direkt på morgonen, när dem kom
till jobbet att det var jättebra städat!
Stor förändring, alltså SÅ rent och bra städat :)
Dem blev så glada av att nu äntligen nån som KAN STÄDA
har vart där....
Dem märkte direkt att det var RENT överallt.
Speciellt toaletterna, fikarummet, korridorerna
och entrén :D
Sen kom plötsligt en av sköterskorna in och sade till mej,
"Men vad fint och rent DU har gjort det i fikarummet/köket
 och andra rummen.. det är SÅ bra städat!".
Sen sade Kicki att "Du har ju gjort SÅ rent i fikarummet och
köket... Såg det direkt :) Mariette har inte en enda gång torkat
ens borden i fikarummet! :S"
Då sade jag "Men det var ju konstigt, borden torkan man
ju av varje dag, när man städar köket/fikarum".
"Samma med speglar och fönstren i entrén kollar man
efter varje dag!!".
"Men det har inte hon gjort! Det ser man tydligt!".
Sen kom även Bengt (Läkare) och sade till mej att
"Det var väldans vad bra du städat idag, rent överallt!
Det var bra att du kom och gjorde det rent nu när hon
vart ledig.. Vi får se hur det blir med städningen...
Lotta har pratat om det och ska kolla upp hur det blir.
Då sade jag "Jag har precis pratat med Lotta om det...".
Då tyckte han att det var bra :)

Dem undrade HUR och VAD städar Mariette egentligen där?!
Det undrar jag också?!
Det såg förjävligt ut, om jag ska vara ärlig!
Så kan de fan inte se ut på en VC!! :/
Patienterna klagar ju direkt om toaletterna ser smutsiga
och äckliga ut! :/
Det skall vara RENT överallt :)
Det är KVALITÈ som gäller för oss Lokalvårdare.

Aaa, iaf så fick jag mkt BERÖM på jobbet och blev väldigt glad :D
Man blir faktiskt glad när man får höra att man städat bra på
jobben. Man blir starkare som person!
Visst har jag fått beröm förut på jobben också, men den här
gången var det mkt mera... det var ju 4 personer som sade till mej
att det var väldigt BRA STÄDAT av mej ;)
Sen att Lotta skulle ringa min chef och berätta om min bedömning
om städningen och deras bedömning.. sen skulle hon
rekommendera att dem vill ha MEJ som lokalvårdare härdan
efter på Maria Alberts Vårdcentral :P

Så jag får se ifall Susanne ringer upp mej imorgon och
pratar om det. Jag tar mer än gärna M-A :)
Det skulle vara jättebra för min skull..
För min ekonomi och allt.
Då kommer jag arbeta 6 tim/dag.
Man jobbar ju nästan heltid och det är skitbra!

Då skulle kunna Farija ta hela Stavre VC  :)
Men det skulle vara jättetråkigt att lämna Stavre,
eftersom jag har jobbat där snart 2 år :(
Trivs väldigt bra där, alla trevliga och sen att
jag & Farija har så skoj ihop :D
Vi trivs väldigt bra ihop!

Men men.... 6 timmar jobb går före 2 enkla timmar!

Men får se hur det blir med detta...
Är iaf glad OM jag får M-A :)

Onsdag är det idag och har jobbat 2 timmar på M-A,
för att Mariette skulle hjälpa till städa kaffemaskinen
på Hjortens VC. Hon kom sedan till M-A och jag åkte hem.
Har varit och handlat med syrran (Willys).. vi gick dit.
Sen efter det var vi ute en stund (vi var även ute igår).
Syrran vill umgås lite nu när hon har Sportlov :)
Annars har jag ej umgåts med henne på ett tag, så mkt.
Rätt så trist att ej umgåts på länge..... Men det har tyvärr
bara blivit så :S
Helgerna vill ej vara hos min familj pågrund av att
HORAN & min bror är där ofta (dricker) :(
Om jag ser HORAN, så får hon en fet jävla smäll av mej :@
Iaf var det skönt att vara ute och röra på sej :)
Det var ett PLUS att få se Piippu-Ukko komma och hänga
sina mattor ute... å snackas lite, Haha! :D
Piippu-Ukko hans nya smeknamn ;)
Undrar vad han tänker när han läser detta?! *hihi* :P

Jag och syrran åt varsin SEMLA och äpplejuice hos mej
på kvällen.. Mums Mums!

Imorgon  (torsdag) blir det jobba som vanligt på Stavre igen,
tillsammans med min BITCH Farija... *haha*
Hon har saknat mej på jobbet! *ler*
Träffade på henne förut, ute.
Sen kanske ska vi jobba på kvällen, istället för fredag :)
Då är man ledig på fredag, Jipppiiii!!
Ska ändå gå styrketräna + simma fredag ;)

Orka sej skriva mera, ska gå ta en dusch och glo på TV sen.

See Ya!! Baaaajjbaaaaajjjjj!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0