Det var en jobbig vecka!

MÅNDAG

På kvällen efter kl.22 satt på datorn och skrev med kompisar på msn.
Skrev med Karjala och frågade "vem Jonna har dött??" för det stod på hans msn sida
"Vila i frid Jonna!" redan från fredag den 9:e.
Så jag har varit lite fundersam på fredag "vem Jonna kan det vara, som har dött... ?!".
För jag skulle aldrig tro att det är min kompis Jonna.......

Då berättar Karjala att det är JONNA NIKKA!!!
Jag blir helt chockad och skriver "Vaaa?!".
Han berättar att det är sant, Jonna Nikka har dött.. :(
Han hade fått höra det av Tony Rojola och Janne Harrinkoski
(mina barndomskompisar).
Jag va så chockad att tårarna bara rinner.......
Det kan fan inte va sant!!! INTE JONNA NIKKA!!!! :(
Jag har fan inte vart så ledsen och chockad på jääääättelänge!
Jag kunde fan inte förstå att Jonna var borta!
Jag som skev med henne senast på Nyårsafton på msn :)
Då var hon i Finland :)
Jag grät såå mkt denna kväll/natt.. Så fort jag tänkte på Jonna,
så rann tårarna :( Har ej gråtit så mkt på många år!

Men VARFÖR?!
Varför just Jonna?!

Tänk att Jonna bara var 22 år.. Lika gammal som jag!
Hon hade hela livet framför sig å nu är hon borta!
Kan fan inte förstå detta!! :/

Hon var min allra första riktiga kompis i skoltiden :)
Vi var bästisar och brukade leka med varann nästan varje dag,
efter skolan :) Vi hade såååå skoj ihop!
Hittade på lite busigheter osv.

Tänk att jag känt Jonna sedan vi började 1:a klass.. ändå sen nu!!
Alltså vi har gått i samma klass från 1-9:an, även gick samma inriktning
på Gymnasiet (Barn & fritidsprogrammet).

Vi hade rätt bra kontakt med varann, skrev ofta på msn osv.
Det var Jonna som tipsa mig om denna Blogg.se sida :)
Vi gick ut på krogen Sand tillsammans med andra kompisar några gånger.
Det va så skoj att festa ihop med Jonna! :D

Vi hade ju även planerat att gå ut på Babylon, när det är Finskaafton
och ragga på Finska killar/män ;)
Men tyvärr han vi aldrig med det... Perkele!!
Hade säkert vart skitskoj om vi hade gjort det :D
Jonna va rolig i fyllan ;) En gullig person :)

Fick en PUSS på kinden från Jonna en kväll på krogen SAND ;)
Hon sade att jag är gullig!! Hehe!

Vi gick ut lite innan Jul här, jag och Jonna.
Först hade vi litet förfest hos mig, Karjala var också hos mig då.
Sen gick vi två till Swania.. Där mötte vi Rojola :D
Vi satt där, drack och hade skoj!
Sen satte vi oss i ett bord med några killar (snygga).
Då träffade Jonna Tomas :)
Dem hade skrivit med varann på msn/Facebook på en vecka.
Det klickade mellan Jonna och Tomas direkt ;)
Jonna var intresserad av Tomas, det märkte man!

Sedan drog vi till Rockbaren Backstage, Tomas och hans kompis följde med oss.
Efter krogen följde jag och Jonna  hem till Tomas, även Tomas kompis följde med.
Vi satt där och drack lite.. Sedan gick och lade oss.
Jonna sov bredvid Tomas och jag bredvid den där killen, på soffan :)
(Det hände inget mellan mig & killen, men Jonna & Tomas höll på.. hehe).

Så Jonna blev ihop med Tomas senare.... Gulligt par! ;)
Dem passade ihop, tycker jag.
Båda var ju snygga ;)

Nu har Jonna lämnat oss den 9:e Januari, under natten...
Det var nånting med hjärtat... har jag hört.
Har inte hört nånting annat, men kanske får höra senare.
Jonna har lämnat oss alla i stor sorg!
Jag hoppas att hennes familj, släkt och Tomas tar hand om varann :)
Även hennes ALLA kompisar saknar henne otroligt mkt! :(

TISDAG

Var det jobbigt att jobba, för jag tänkte hela tiden på Jonna :(
Gamla minnen tändes till liv...
Var nära att falla tårar på jobbet, men höll dem hårt inom mig :/
Det var otroligt svårt att hålla inom sig!
Jobbigaste dagen på jobbet!!

Sen efter jobbet gick en sväng hem till mina föräldrar..
Mamma var bara hemma.
Vi pratade lite.. sen sade jag plötsligt till henne att
"Jonna Nikka har dött!!".
Då säger mamma "Va?! Vad är det du säger?? Jonna Nikka..".
Då kunde jag inte stå kvar i köket för kände att tårarna skulle rinna igen,
så jag gick på toa fort som fan!
Grät där inne en stund....... :(
Faaan alltså!!
Jag vill aldrig visa mina känslor för någon.. spec. ej till min familj,
kompisar och bekanta.
Jag gömmer mej och gråter hellre i min ensamhet :/
Det e ju sååå pinsamt annars!!
Så denna dag grät jag lite också... var jobbigt!

ONSDAG

Var det bättre, men ibland tänkte på Jonna.

TORSDAG

Var bättre också... Gamla minnen kom då och då :)
Men nu kunde jag prata om Jonna, utan att fälla några tårar.

FREDAG

Blev det Party Party :)
Kusinen Linda kom från Gråbo med sin kille och Seija (Lindas mamma).
Seija stanna hos mormor och Linda & Micke kom hem till mej,
efter att vi alla hade ätit middag hos mormor :)
Det blev litet förfest hos mej... Jag, Linda, Micke, Marko & Karjala ;)
Satt och lyssna på musik, drack, tjötade och spelade lite Wii :D
Det va skoj!
Sedan drog vi till Karjala´s granne, för där va de PARTYYYY :D
Även Gumman Jessica kom dit... ;) Ååå hennes syster Jenny.
Hade ej sett Jenny på jättelänge, så de va extra skoj att träffa henne igen!

Jag drack Redbull & Vodka.. Mums va gott!! :P

Man blev rätt goo sen i slutet.....
MEN plötsligt började jag, Karjala, Jessica & Jenny prata om Jonna.
Då blev jag ledsen & grät där... Jessica trösta mej lite, även Karjala kom sedan
och kramade om mej :)
Faaaan, att man alltid ska visa sina känslor i fyllan, att man blir ledsen å så!

PERKELE!!! hatar visa mina känslor!! VITTU!! :S

Sedan drog vi hem till Karjala :)
Jag och Jessica hånglade tydligen, NU IGEN ;)
Förstår ej VARFÖR vi två jämnt när vi e på samma fest,
ska hålla på pussas & hångla?! Haha :D
Vi e såå kåta på varann i fyllan... Haha! Nääädå!! Skämt å sido!

LÖRDAG

Var det lugnt.
Käka Pizza, sedan drog jag med Linda, Micke & Seija till gråbo :)
Första gången fick se Lindas & Mickes nya hus.
Det va jättefint hus!
Jag diggar deras hus, för det e precis sådan stil jag ÄLSKAR!!
Hon gillar mkt svart, lila, vitt å så.. Precis som jag :D
Dem har så modernt och lite ungdomlig stil.. Najs!
Visst e dem ej klara med huset, vissa rum.. men ändå gillade jag det mkt!
Badrummet var jättefint med svart-vitt :)
Det skulle jag åxå vela ha!


SÖNDAG

Jobbade Linda från kl.10-15. Jag följde med Seija och hämtade Linda från
jobbet sen. Vi käkade hos Linda. Senare på kvällen tog bussen från Gråbo till Göteborg,
tog buss dit 40 min. Sen tog tåget hem till Thn :)
Var hemma kl.21.


DETTA VAR MIN VECKA... BÖRJADE JOBBIGT, MEN SLUTADE BRA :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0