Jobbigaste dagen i mitt liv!!

Idag var den jobbigaste & sorligaste dagen i mitt liv!
Det var första gången jag gick på begravning/minnesstund.

Idag har vi haft en minnesstund för Jonna Nikka.
Det var fint att så många kunde komma och visa sin kärlek,
för Jonnas familj.

Jonnas två bröder har kommit från Finland för att vara med
på sin lillasysters (Jonna) minnesstund här i Thn.
Jonna´s pojkvän Tomas var med och var väldigt ledsen :(
Stackars liten!!

Jonna ska begravas i Finland, därför var det bara en fin minnesstund
för Jonna idag här i Thn.
Jonna var född här i Thn och bott hela sitt liv här.
Hon blev 22 år gammal.
Hon dog den 09.01.09 (under natten).
Hon hade blivit lite sämre redan i höstas och nu var tiden ute för henne!
Hon hade nåt fel med hjärtat (vet ännu ej vad?!)
Jonna har lämnat oss alla hastigt i stor sorg och saknad :,(
Vi ALLA kommer minnas dej för evigt!
Du var en bra människa, en bra vän.
Vi älskade dej så mkt!!

Det var jobbigt att sitta i kapellet....
Kände redan när jag var påväg dit, att det kommer bli en jobbig dag.
Man kunde inte hålla inom sig tårarna, när man satt där.
Dem mesta grät och var sorgsna!

Tårarna rann när man lyssnade på låten *Carola - När löven faller ner*
Sen när Jonna´s familj skulle gå fram till kistan..... :,(
Det var hemskt att få se hennes familj så ledsna!
När Tomas gick fram, blev det jobbigt också :(
Man förstod hur ledsen han var (han grät och hade det jobbigt).
Stackarn!! :(
När man själv gick fram var det jättejobbigt!!
Kunde inte hålla mig alls..... :,(
Aldrig vart så ledsen förr!!

När allting var klart, så samlades vi ute på gården.
Vi kramade om Jonna´s familj + Tomas.
När jag skulle krama Tomas så blev det skitjobbigt!!
Man kunde inte låta bli att gråta (både jag & Tomas grät mkt).
Han sade till mig att han *saknar Jonna sååååå mkt*
Jag förstår han helt. Måste va väldigt jobbigt för han.
Tycker så mkt synd om han! Stackarn!!

I slutet stod jag där med Linda och pratade...
Det var kul att få träffa henne där, för det var länge sedan
jag träffade henne. Hon har vart bra kompis för mig också :)
Hon är snäll kompis ännu, men tyvärr har vi ej umgåts mkt på sistone!

Har försökt att tänka på annat efter denna "begravning".. liksom försökt
visa en glad Ansku, men det har varit lite svårt.
Gick upp till Servicelaget och tjötade lite där med dem...
Då mådde man lite bättre, visade ej att jag var ledsen!
Men men.... kanske Lars såg att jag var lite ledsen....?!
Men jag försökte iaf vara på gott humor!! :/

Jobbigt att bara vara ensam hemma.. för tankarna kommer,
gamla minnen och bilder från minnesstunden.
Men jag försöker att tänka på annat....
Göra nånting annat än vara ledsen och låta tårarna rinna!

Måste få i mig nånting också, för har bara druckit te på morgonen.
Men ifs så har jag börjat "banta" nu.. ska gå ner i vikt!!
Börjat med olika träningsmoment (cykla, stepper-maskin, motionscykel,
Vibro tone-bälte, sitt-ups osv).
Nu är det RÖR PÅ FLÄSKET och SÄTT IGÅNG MED TRÄNINGEN,
som gäller för mig!! :D

Japp, men idag var det min jobbigaste dag i hela mitt liv, hitills!!
Önskar att nån kunde vara här och trösta mig ;)
Men jag klarar mig.. ska vara stark!!

*Vila i frid min vän och tack för vänskapen vi haft under alla dessa år*



*Puss å Kram // Ansku*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0