*Minnesstund för Jonna Nikka*

Idag, Tisdag den 27.01.09 kl.10 var det minnesstund (begravningsgudtjänst)
för Jonna Nikka i Hoppets kapell på Hojum.

Det kom ganska mkt folk dit.. bla. Hela Jonna´s familj
(mamma, pappa, bröderna Tero & Tommi me sina flickvän).
Tomas (hennes pojkvän) var med :)
Det var många Finska, men även Svenska personer där.

Jonna´s barndomskompisar från skolan (Finskaklassen)
var jag, Linda och Päivi :)
Jag trodde att det skulle komma mer från våran klass, men tyvärr 
kom dem inte! :(
Trodde åtminstone att Tony, Toni, Janne, Tina, Jessica, Tanja m.m skulle komma.
Men tyvärr!! Kanske dem var upptagna el. kanske nån av dem ej hört att Jonna
gått bort?! Vet ej.

Men jag är iaf glad att Linda & Päivi kom :)
Sedan fanns det några Jonna´s Svenska kompisar, några killkompisar där.
Kände några stycken av dem.

Jonna låg i en vit kista, med mkt blommor på och bredvid kistan.










Denna dag var en väldigt jobbig & sorgsen dag för oss alla! :(

Det var fint att vi fick lyssna på några Jonna´s favorit låtar.
Iaf tyckte hon om dessa låtar...


** Carola - När löven faller ner **


Det var så fint att lyssna på Carolas låt - När löven faller ner....
Man blev så sorgsen, ledsen när man lyssnade på låten!
Man kunde inte hålla tårarna inom sig!

Det var en väldigt jobbig dag, men man glömmer aldrig!
Fint minne man bär med sig hela livet ut.

Jag förstår att det var allra jobbigaste för Jonna´s familj.
Man såg ju hur ledsna dem alla var.
Tycker synd om Tomas :(
Stackarn förlora sin flickvän, bara sådär plötsligt! :,(

Vila i frid min vän!!
Kommer alltid ihåg dig.
Du var min vän.

*JONNA NIKKA*

Ei lähtöäs todeksi uskoa vois
Sait äkkiä kutsun luotamme pois
Näin saapui suru ilmoittamatta
Katkesi elämä odottamatta
Vain muistot ja rakkaus jäljellä on
Ja kaipuu niin pohjaton.

Kiitos ystävyydestäsi.
Kaipaamme ja muistamme sinua.

Ansku ja perhe

(denna dikt skrev jag på kortet tillsammans med blomman till Jonna).


Du försvann ifrån mig
Ifrån oss alla

Jag saknar dig mer än
det finns ord

Jag älskar dig
för alltid
även fast du inte finns kvar
på denna jord

Tack för all
kärlek och allt skoj
vi gjorde tillsammans



Lähdit niin hiljaa,
että aamu vain kuuli.
Sylissään matkalle sinut
kantoi tuuli.
Mutt´ sydämiimme läpi
elämän jätit
muistosi lämpimän.


VARFÖR?!  Varför just Jonna?!  Jonna hade hela livet framför sig...... :,(

   

*Du är en vacker Ängel nu som vakar över oss alla bland molnen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0