Jobba å slita när andra har Semester!

Nu är det dags för Semestertider.
Själv ska jag slita hela sommaren, gött!
Min kollega är på Semester nu i 2 veckor, så jag får äntligen slita mej
på jobbet..... Jobbar som sagt 6 timmar/dag (kl.05.30-11.30) i 2 veckor
+ att har ett hemservice nästa onsdag precis efter jobbet på Stavre.
Har redan stressat mig en hel del varje morgon å de känns i ryggen :/
Men har annars varit pigg på morgonen, fast vaknar lite tidigare nu.
Försöker komma till jobbet halv 6 istället för 6,
så hinner man städa fler rum innan läkarna kommer...
Men det är stressigt som sagt! Min rygg tar mest stryk!

En läkare tyckte att jag skulle kolla upp min rygg, för som sagt får skitlätt
ont i den.. det räcker att jag sitter en stund still, så blir det jobbigt.
Jag kan inte ens sitta still en halv timma, för att det ska bli knepigt :/
Nu när har börjat köra moped igen, så har ont i ryggen nästan varje kväll.
Fan att det ska va så... VARFÖR?!
Detta problem har jag haft sen sista året på gymnasiet...
Egentligen borde kollat upp detta för flera år sen, men jag får skylla mej själv
att inte ids gå till läkarn.
Jag går inte till läkarn för ett litet problem, lite förkylning osv.
Har inte varit på vårdcentral sen jag var liten (typ 12-14 år)
Men va dum man är... Jag ÄR ju på en vårdcentral VARJE MORGON!! Haha!
Nämen ärligt....
Men jag SKA kolla upp det nångång på Granngården, men just nu har inte
pengar för de! Orka! :P

Semester jaa... :D Familjen åker till Finland snart (den 20 Juli)
och är borta max 3 v.
Då kommer jag ta hand om 2 lägenheter + min egen, mormors katt Smullan,
familjens katter Sabina, Molla, Cissi å dessa två bejbz (Minttu & Simba) :)
De blir mkt jobb för mej, när även jobbar tidigt varje morgon + att kanske
kommer få mera jobb på Städhuset Väst också.
Vattna blommorna på terassen hos morsan, mormor å även mina blommor,
Ge katterna mat, Ta hand om dessa 2 kattungar osv.
Puuhhh säger jag bara, men de ska bli gött att dem åker bort!
Fast man längtar själv till Finland otroligt mkt!!

Jag vill åka till huset i Kuusamo (har inte vart där sen mormor köpte det,
när mormors bror dog). Där finns de mkt jobb att göra..
Allt från Måla huset, rensa rabatten, plantera,  måla inne i huset, bygga,
fixa ny vattenbrunn (så att rent vatten kommer in i huset), hugga ved osv.
Men älskar att bada och Sauna för det ligger några meter från huset.
Strandbastu 2 meter från vattnet, härligt!

Jag ska JOBBA hela Sommaren och tar Semester hela September!
Då ska de partajas, shoppa loss både i Gbg & Thn, hade gött, vila och
ha skoj helt enkelt.

*Jöbba å slita det skall jag*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0