Min cykel

Under 1 månad har min cykel lagats 3 ggr + bytt ut ny däck.
Bakhjulet hade blivit så slitet att det lätt kom hål i den,
punktering!
Farsan har fått laga bakdäcket 2 ggr,
sedan köpte jag ny däck och fixade den
på plats själv.
1:a gången själv sätter på ny däck..
Det var inte svårt, men lite krångligt att få det
nya däcket på hjulet igen.
Blev lite irriterad i början, när den inte ville :/
Men sen äntligen krånglade den ej mera.. haha!
Trodde att det var svårare att byta bakdäck eftersom
man måste "koppla av" kedjan och det.
Men No Problemo!!

Hade cykeln ute under natten till fredagen (nu i veckan)
och på morgonen tänkte cykla till jobbet,
MEN det var fan punka på den :(
Jag tog cykeln in i förrådet och såg att det var en häftstift
på den.... Tog bussen tillsammans me Farija till jobbet :)
Nån idiot har vart och lagt en jävla häftstift på min cykel :S
Jävla idioter det finns överallt!
Kan fan inte ens ha cykeln ute under en natt, utan att nån ska
pilla på den! Blir fan irriderad på sådant! :@
Tänker fan inte mera ha cykeln ute (under natten)... litar inte på nån!

Iaf så lagade farsan däcket igår.
Så nu kan cykla igen :)
Använder cykeln dagligen, till jobbet-affärn-ärenden-träning osv.
Men jag hoppas snart börjar Mopedutbildning,
så får äntligen köra me min älskling igen ;) hehe!

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0