Piercing

Jag var tvungen att ta bort min piercing (smycket)
på ögonbrunet, för det såg inte bra ut :(
Det hela började när köpte förra sommarn en ny
piercing-smycke från marknaden (lila smycke).
Jag frågade dem ifall det var äkta och dem sade att
det är äkta, men idioterna ljög!!
Man kan aldrig lita på vad dem säljer ute på marknaden.
Iaf så var den inte äkta... :/
Jag har nickel allergi, så måste ha äkta vara.

Så jag fick besvär, infektion på ögonbrunet efter sommarn.
Var till Fairlane Tattoo (förra veckan) och pratade med Magnus,
samtidigt köpte ett nytt, mindre smycke.
Magnus sade att det bästa är att ta bort smycket, låta hålet
växa igen och sen göra nytt hål, om man vill det.
Men jag ville ju inte det, därför försökte göra allt för att
det skulle bli bra igen.

Men tyvärr märkte jag själv nu i veckan att det fanns ej mkt skinn
kvar, så det hade lätt kunnat "gå av" och det såg ej så fint ut
heller, för det låg ju fan ej längre på den "platsen" som det stod i början.
Utan hålet hade ju töjts ut, neråt så att det såg icke bra ut......

Så jag bestämde mig att ta bort smycket och nu låta det läka ihop igen :)
Ska göra nytt hål senare (under våren) men inte på samma sida.
Utan ska göra på andra ögonbrunet istället :P
Vill ej göra på samma ställe, ifall det ej skulle läka bra sen.
Men jag vill fan inte gå igenom samma smärta igen..
Det gör ju svinont!
Man känner igen smärtan 2 ggr, för först klämmer dem åt ögonbrunet,
sen sticker i, så att det blir hål.. sen sticker i smycket och "låser det".
Det gör fan svinont, tycker jag.
Därför vart lite osäker på att göra nytt hål där :D
Det gjorde mkt ondare än att göra mina tattoos :D

Att göra TATTOOS är inga problem för mej, men göra
piercing på ögonbrunet var hemskt! Haha Haha!!

Men fattar ej varför jag alltid har problem med piercingar
och så.. Hade ju hål på vänster öra (där uppe, på brosket).
Men fick infektion på den och va tvungen att ta bort det :(
Samma med mina 1:a hål i öronen (var 6 år då).
När var liten så hade lite för tunga örhängen,
så det har gjort att hålen töjts ut lite.
Så nu märkt det ju att hålet töjts ut, om jag har vissa
örhängen!
Men dem 2:a hålen på öronen har läkts bra, inga problem
med dem.
Har planer på att göra ett par till hål på öronen,
så att jag har 3 hål varsit öra ;)
Min kusin har typ 6 hål på ena örat och 7 på det andra.
Det är snyggt, tycker jag :)

Nu kommer iaf få ett fullt ärr efter piercing
på höger ögonbrun :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0