*Dikter*

◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Lycka gör dig Söt,
Utmaningar gör dig Stark,
Sorger gör dig Human,
Misslyckanden gör dig Ödmjuk,
Framgång gör att du Strålar,

....men endast VÄNNER får dig att hålla ut!


◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Det finns en blomma vit som snö,

kan ej vissna, kan ej dö.

Dess namn känner du nog igen

trofast vänskap heter den.



◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Jag sådde några blommor, en för varje vän.

Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en.

Det blev höst och vinter och blommorna de dog.

Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log.

Sen kom regnet med moln stora grå,

nästa gång jag fann dem så var det bara två.

Sen kom solen med allt ljus den har,

plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar.

Du härdades i solsken, du drunknade i regn.

Men en sak är säker, du är en riktig vän.



◊ ◊ ◊ ◊ ◊


Du är så snäll och rar
Du är den bästa vän jag har

Min bästa vän kommer du förbli

För ingen har så kul som vi

Vi hittar alltid på en massa trams

Och om vi bråkar blir vi alltid sams

Du är den bästa vän jag har



◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Om en droppe vatten var en kram,

skulle jag ge dej havet.

Om ett moln var en puss,

skulle jag ge dej himlen.

Och om kärlek var värme,

skulle jag ge dej solen.




◊ ◊ ◊ ◊ ◊

Killar killar killar...

Vad gör de annat än pillar?

De låtsas söka tröst

Men egentligen vill de bara klämma på ens bröst

De är romantiska och kommer med rosor

Men är de inte nöjda förrän det fått av ens trosor

Det är som en ren reflex

Att de genast tänker på sex

Man blir så kär

Men tyvärr är alla lika som bär

Kommer och sårar

Och vi drunknar i tårar

Men vi återuppstår

Och ni killar våra hjärtan får

För det är faktiskt killar

Som vi här på jorden gillar




◊ ◊ ◊ ◊ ◊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0