Mopeden stulen!!

Måndag den 14/6 skulle till jobbet kvart över 5 på morgonen,
då märkte att mopeden stod inte ute på cykelställningen...
Jag fick en chock! MOPEDEN VAR STULEN!! :(
Jag gick lite runt på gården, men mopeden syndes ej till nånstans!
Mötte kollegan och vi tog bussen tillsammans till jobbet.
Jag ringde till polisen och anmälde min moped stulen halv 6.

Min dag var förstörd för att mopeden var stulen!
Jag var ledsen och förbannad hela dagen.

Efter jobbet gick runt i Kronogården tillsammans med syster min
och letade efter moppen, men den syndes inte till :/

Kompisen Jessi hittade delar från mopeden på cykelvägen nära Edsborg.
Bakom Fridaskolan. Jag cyklade bort och delarna var från min moped.
Det är tre bitar från fronten av moppen! Tack Jessi att du hittade dem :)



Nu i Söndags ringde polisen till mig och berättade en glad nyhet.
Att min moped har blivit återfunnen i Hjortmossen, men den är sönder.
Jag vet inte hur illa däran är den, men jag hoppas på det bästa att det inte
är allt för illa i skick! Hoppas att kan laga den.
Men det kommer bli en stor kostnad att laga den :(

Hämtar hem mopeden imorgon efter jobbet, tillsammans med min pappa.

Trodde aldrig att skulle återse min dyraste ägodel!!






Det var en glad nyhet!!

Kramar //Ansku

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0