Julafton

Julafton firade vi hemma hos mina föräldrar i Trollhättan.
Även mina bröder med familj och mormor + "morfar" var hos dem.

Pappa hämtade oss i Lerum vid 13 tiden, då vi var klara och fina inför Julfirandet.
När vi kom fram möttes vi av syrran och tre katter på gården, haha!
Familjen förberedde julmaten och vi andra satt och tittade på TV under tiden.
Mina bröder med respektive lilla familj anlände och maten var också klar i samma
ögonblick. Då samlades vi alla, eller nästan alla... dem som fick plats runt bordet
och njöt av den goda julmaten.
Det fanns både Finsk och Svensk julmat på borden.
Allt från potatis, julskinka, kalkon, köttbullar, prinskorv, morotslåda, rödbetssallad,
mimosasallad, sill, leverlåda, Janssons frestelse och mycket mycket mer!!

Julmaten är så jäkla gott och varje år lyckas man ta alltid för mycket mat på tallriken.
Hur kan man lyckas med det misstaget varje jäkla jul?! Haha!

Barnen var glada och väntade på tomten med spänning...
Vi tittade på TV under tiden och drack lite starkare grejer, vi vuxna alltså.
Jag själv tog bara en X-cider och tre små koppar hjortronglögg.
Den glöggen är så jäkla go vettu!!

Finska tomten knackade på dörren och barnen satt snällt bredvid varandra i soffan.
Minna låg i min mammas famn och sov, den lille som skulle få träffa tomten
för första gången. Inte vakna hon för det!




Minna fick många fina julklappar :)

Jag och Stefan fick även vi många bra julklappar. Tex våffeljärn, stekpanna,
varsin täcke, sockar till Stefan, choklad mm.



Till kvällen åt vi tomtegröt och det var gott!!

Vi sov över hos mamma och pappa och på Julsadagen körde pappa oss hem.
Det var en trevlig Julafton i Trollhättan, men det var trist att vi inte fick nån
jävla snö!! Plusgrader och solsken på Julafton :/





God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0