Vecka 1

Graviditets vecka 1

Jag har inte känt av någonting denna vecka, men jag köpte
graviditets test i apoteket för att se ifall jag var gravid.
Testet visade negativt, då blev det party under Fredagkvällen
(för jag var inte gravid och kunde dricka alkohol).

Allting kändes som vanligt, förutom att jag hade mycket tankar
omkring graviditeten, bebis, bebisartiklar mm.

Hittade bra APP till iPhonen som var gratis,
så laddade ner den.

Libero gravid app till iPhone → Mycket bra information om både mamman och barnet
under hela graviditeten. Står lite fakta om alla veckor.


Vecka 1

Mamman:

Första dagen på din senaste menstruktion

Det kanske verkar konstigt, men även fast du har mens just nu så räknas

detta som den första graviditetsveckan. Därför används den första dagen för din

senaste menstruktion för att räkna ut vilket datum ditt barn beräknas födas.

 

Barnet:

Ännu ingenting

Bara en önskedröm.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0