Vecka 2

Graviditets vecka 2

Jag och min sambo har oskyddad samlag och försöker ha sex ofta,
för att det skall visa ett resultat.
Jag köpte ett test denna vecka, men det var också negativt.
Jag blir lite orolig att jag ännu inte blivit gravid och har massor
tankar omkring det hela. Men min underbara sambo tröstar mig
och säger att det tar tid att bli gravid.
"Ha tålamod älskling, det tar tid att bli gravid, men det händer snart....".

Har inte märkt några konstigheter och trodde att inte var gravid,
för att testet visade negativt.
Drack lite denna helg hos mina bröder i Trollhättan.

 

Vecka 2

Mamman:
Nära ägglossningen
När en flicka kommer in i puberteten finns det bara 40.000 äggceller kvar av
det som från början var 2 miljoner. Av dem är det bara 400 som kommer att
utvecklas fullt ut, vanligtvis ett i månaden. Precis före ägglossningen mognar
flera äggceller i äggstockarna och snart brister den äggblåsan som är mest
mogen och ägget vandrar ned i äggledaren. För en spermie tar det mellan
30 minuter och 48 timmar att nå ägget. Om inget moget ägg ännu finns
redo kan spermierna under de bästa betingelser överleva upp till 5 dygn.
Under dessa dagar kan du bli gravid.

Barnet:
Bara tystnad.
Men snart kommer de mest fantastiska saker att hända.
När som helst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0