Vecka 41 + 4

Graviditets vecka 41 + 4

Väntans tider och har nu gått över 4 dagar...
Det börjar bli segt och långtråkigt att vänta.
Jag vill att den lilla ska komma ut nu!!

Vattnet har inte gått ännu och värkarna har inte suttit igång.
Får hoppas att det börjar sätta igång innan Fredag, för nu får det
vara dags, tycker jag.

Dagarna börjar bli lång tråkiga för man bara sitter hemma och väntar...
Visst har jag storstädat, tvättat, varit på skogspromenader och handlat,
men inte har det hjälpt att "sätta igång".

Mormor och syrran har hört av sig flera gånger och frågat när det är dags
för mig att åka in och föda. Man märker att familjen i Trollhättan också är
förväntansfulla på när den lilla ska födas :)





Vilken dag som helst nu... ♥




Vecka 41

Mamman:
Japp, låter vänta på sig...

Det kan vara ytterst frustrerande att pasera det beräknade förlossningsdatumet,
men du är inte ensam.
Det är inget ovanligt med detta och 90 % av alla kvinnor som har passerat
vecka 40 får sina barn före slutet av vecka 42...

Barnet:

Barnet bidar bara sin tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0