Vecka 34

Graviditets vecka 34

Den jobbiga halsbrännan har kommit tillbaka och vill inte låta mig vara ifred.
Den kommer så fort jag lägger mig på kvällarna och kan hålla på nästan hela nätterna.
Sover dåligt på nätterna pga jävla halsbrännan, vilket har hållit mig vaken flera nätter.
Jag sover bara bra 1-3 nätter i veckan.

Vi åkte till IKEA med svärmor i Söndags och fick handlat en del saker till babyn.
Svärmor köpte skötbordet till oss och lite små grejer.
Så snällt av henne att köpa skötbordet till oss :)
Vi köpte även en vit byrå till barnrummet och annat smått och gott.








Under helgen har vi grejat inne i barnrummet och fått ordning där ganska mycket.
Det kommer att se så fint ut sedan när allting är klart ♥

Jag VANN Äta-själv-paket från Bambino i Facebook, när hade svarat på några frågor.
Alltid kul att vinna och få gratis!!


I Fredags ringde jag till Försäkringskassan och fick beskedet att jag går på mammaledighet
fr.o.m. Måndag den 12 September :)





Vecka 34

Mamman:
Glöm inte bäckenbotten


Har naveln vänts ut och in?
Du kanske känner dig lite ömn under bröstkorgen, särskild när du andas.
Det beror på att din livmoder börjar bli riktigt stor. Under en graviditet ökar livmoderns vikt
minst tio gånger och dess volym ökar minst femtio gånger.

Du går fortfarande upp i vikt, runt ett halvt kilo i veckan.
OK, det är vecka 34 och "bara" sex veckor kvar.
Det kan kännas som en hel evighet när du väntar och längtar efter att få din kropp tillbaka.
Ibland undrar man om de kvinnor som säger "nu är det bara sex veckor kvar" någonsin
varit gravida.

Glöm inte att göra övningar för att stärka bäckenbotten!
Övningar gör att du läker bättre och bygger upp musklerna igen.

Barnet:
Barnet är nu fullt utvecklad.

Barnet är nu fullt utvecklad och kroppen har rätt proportioner.

Hon eller han börjar bli starkare och nu kan du känna rörelserna mer tydligt än någonsin tidigare.

Huden är lätt pigmenterad. Pupillerna är nu välutvecklade och kan dra ihop sig.
Barnet kan se skillnad mellan natt och dag.
Vissa tror till och med att barnet kan fokusera blicken.
Barnet känner igen din och din partners röst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0