Mannen som stal mitt hjärta!


Sommaren 2009 träffade jag en okänd man på Midsommarafton.
Jag kände inte honom, men min kusin kände honom eftersom det var hennes kompis.
Han kom till terassen där vi alla satt och drack våra goda drinkar med jordgubbar i.
Han tittade på mig och presenterade sig, han verkade trevlig prick.

Midsommar kvällen rullade på och alla hade det trevligt ute i terassen
på Vagnvägen 24 i Gråbo.
Den här okända mannen satt mittemot mig, andra sidan av bordet och han tittade på mig
då och då. Våra blickar mötte varann och bildade ett leende.
Vi sade inte så mycket till varann, men blickarna avslöja intresset.
Han smyg fotade mig med sin iPhone och verkade intresserad.

Efter ett par eller många starka groggar vågade vi äntligen prata mer med varann.
Han skämtade och berättade sina roliga "historier" så alla fick ett gott skratt.
Då var det dags för lite dans i fyllans slag. Bra musik i hög volym fick även mig
på danshumor. Han närmade sig mot mig på dansgolvet och i nästa ögonblick dansade vi
tillsammans. Vi kom allt närmare varann och allting slutade med lite kyssar och hångel.
Det var både roligt och spännande!

Midsommar natten tog slut och vi vaknade bredvid varann dagen efter.
Det kändes lite pinsamt att vakna bredvid honom eftersom jag inte kände honom.
Men han var lika trevlig denna dag också.

Dagen fortsatte med att jag var väldigt bakis, men denna okända mannen var så gullig av sig, han kom och frågade flera gånger hur jag mådde och om jag ville ha något drickbart. Stackarn jag som låg i sängen och mådde skit! Han kallade mig för "Lilla gumman"...
Jag fick i mig lite pizza och mådde lite bättre.

Kvällen avslutades med att jag satt på soffan och tittade på film och han låg i soffan bredvid mig och tittade på film tillsammans med mig. Vi sade knappt någonting till varann och det var en pinsam tystnad mellan oss. Efter någon timma somnade han på soffan och då vågade jag att titta lite på honom.

Jag åkte hem till Trollhättan, men innan det fick jag en farväl kram från honom och han fick min mailadress ifall han ville ha kontakt efterråd.
Det dröjde inte många dagar när han addade mig på msn.

Vi skrev med varann varje kväll i flera timmar och intresset blev större.
Jag var kär i hans personlighet och fastade snabbt för hans underbara humor.
Kunde han vara mannen i mitt liv?! Tankarna spred runt i skallen.

Veckorna gick och vi träffades igen, denna gång i Trollhättan.
Det var pirrigt att träffas denna gång också, men det var roligt att han ville komma hem till mig. Vi fick lära känna varann ytterligare och känslorna blev starkare.
Jag tror jag var kär i honom?!

Det gick en månad och mannen jag träffade på Midsommarafton, hos min kusin i Gråbo
var nu min nya pojkvän. Han stal mitt hjärta och fick behålla den.
Bara han skulle vara rädd om den och inte tappa bort den.
Men han lovade att ta väl hand om den och spara den bredvid sitt hjärta tills vidare.
Kärleken växte som blommor på sommaren och vi blev lyckligare för varje dag som gick.

Han stal verkligen mitt hjärta och den får han nu behålla tills vi båda dör lyckliga tillsammans.

Åhh, vad jag älskar denna mannen!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Man blir alldeles varm av att läsa detta :)

2012-01-12 @ 19:06:11
Postat av: MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

KUL du är med och tävlar! :)

Görs ikväll då?

2012-01-19 @ 14:11:52
URL: http://overleva.blogg.se/
Postat av: Ansku

Tackar :)



Helgen blir bara att chilla och umgås med lilla dottern och sambon.

2012-01-28 @ 13:04:18
URL: http://suomileijona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0