Från Finland

Mormor och Voitto kom hem från Finland och hade med sig massor gott till oss. 

Jag hade beställt lite Finska korvar, banan dricka och Finsk bröd.
Mormor hade även köpt Finsk Turun senap, Finsk ost, Marianne godispåsar, Jenkki-tuggummi, godis, Finsk lakrits och annat smått och gott.
Även Leijona flaska, Hjortron likör och Smultron likör. 

Minna fick också en sex-pack Muumi dricka. Något som man inte kan få tag på här i Sverige. 


Jag drack min Finlandia Frost mixad drink som jag köpte från Danmarks båten och den var riktig god! 
Synd att jag inte köpte fler! 



Nu har vi lite Finsk korv att grilla och njuta av lite andra Finska varor som man inte ofta annars äter av. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0