Lilla sjukling

På Torsdag morgon ser jag en syn "Minna kommer att spy i Förskolan denna morgon". 
När Stefan lämnar Minna klockan 06.40 till Förskolan och räcker över Minna till sin fröken som glatt tar emot henne. Då får de plötsligt en överraskning... en fontänspya som flyger! Fröken Helen springer och hämtar papper och handsprit, Stefan håller i Minna. 
Det är bara att vända tillbaka hem igen, men som tur var jag fortfarande hemma.

Det blev vabba för min del.

Minna spydde och var sjuk i 9 timmar. Mycket vila och fler maskin med tvätt var min uppgift denna dag. 
Minna var glad och ganska pigg igen när Stefan kom hem från jobbet. 

De ringde från Förskolan och meddelade att flera barn har blivit sjuka och spytt både hemma och i Förskolan, så det är magsjuka/kräksjuka på gång nu.

På Fredag var Minna lös i magen, men annars mådde rätt så bra. Orkade leka och vara uppe. 


När kvällen kom, hade vi familjemys i sängen med lite godis och familjefilm på TV:n. Minna såg lite seg ut igen, lite blek och trött igen. Plötsligt spyr hon igen och Stefan får ta smällen. Det var bara att ta av sig de spydiga kläderna, påslakan och kudden och lägga dem i tvättmaskinen. Så jävla glad att vi har egen tvättmaskin!! Både Stefan och Minna fick ta en dusch. 
Våran lilla tjej var inte frisk ännu från magsjukan :( 

På Lördag mådde Minna bättre igen, men hon var inte helt hundra ännu. 
Lös i magen var hon fortfarande. 

På Söndag (idag) mår Minna bra, men jag tror inte att hon är helt kry ännu. 
Hon är piggare och så, men fortfarande lös i magen. Har ätit bättre igår och idag. 
Det blir kanske vabba en dag till om Minna inte är piggare ikväll och att hon inte är lös i magen förstås. 
Nu hoppas vi på att våran lilla tjej blir helt frisk igen och att vi föräldrar inte blivit smittade. 

"Det är inte kul med kräksjuka/magsjuka". 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0