Sopp-diet

Jag och Stefan har utmanat oss att köra sopp-dieten i en vecka. 
Målet är att vi ska gå ner några kilon och minska några centimeter på omkretsen. 

Här är själva receptet till soppan:





Här kommer redogörelse för hur det har gått varje dag för oss:

Dag 1 (Onsdag)
- Soppan är god. Jag åt sammanlagt 5 portioner av soppa och Stefan åt 4 portioner. Vi hade varsin frukt-låda med till jobbet + soppa och båda tyckte att det var gott med olika frukter. 
Vi åt melon till kvällen och gjorde även en fruktsallad. Jag märkte ingen resultat på vågen. 

Dag 2 (Torsdag)
- Soppan smakar gott och mättar bra i början, men efter en stund känner man sig lite hungrig igen! Vi hade varsin grönsaks-låda till jobbet + soppa och det var gott med olika grönsaker att smaska på. 
Stefan har redan gått ner 2 kg och känner sig smalare, piggare och inte svullen. Däremot jag har inte fått se någon resultat på vågen än! Men jag känner mig inte svullen kring magen, utan det känns som magen blivit någon centimeter mindre. 
Vi dricker mycket vatten, vilket är rekommenderat. Samtidigt har vi märkt att vi är kissnödiga betydligt oftare! 
Har ikväll innan läggdags fått gå kissa 3 gånger under en timma, haha! 

Dag 3 (Fredag)
- Soppan mättar, men inte länge. Så man behöver äta oftare för att hålla sig mätt. Idag hade vi frukt & grönsaks-låda med till jobbet + soppa. De var gott att blanda frukt och grönsaker. 
Stefan kände sig inte helt hundra idag, antingen trött eller kanske någon förkylning på g? 
Vi kokade broccoli och lade i soppan och även lite majs. 
Till kvällen gjorde jag en god sallad med gurka, tomat, salladsblad, majs, rödlök, morötter (råa), purjolök och massor salladskrydda på. Det var faktiskt väldigt gott, tyckte båda. 
Det blev också en melon/physalis-sallad innan läggdags. 
Har sprungit på toa flera gånger under kvällstid. Soppan är vätskedrivande! 
Jag har känt ungefär en halvtimme efter soppan, att magen börjat kurra igen och jag varit hungrig igen... 

Dag 4 (Lördag)
- Äntligen får vi äta bananer, som vi har sett framemot!! Haha! 
Idag har jag varit HUNGRIG då jag ätit sammanlagt 7-8 portioner soppa!! 
Aldrig ätit så mycket tidigare, haha! 
Det känns som man minskat lite i omkrets, men tycker ändå inte att det syns?! 

Dag 5 (Söndag)
- Kött! Idag har vi fått äta lite nötkött och det har varit gott. Blev flera tomater att smaska på under dagen. 
Äntligen har vågen visat LITE resultat... Jag har gått ner nästa 1 kg och Stefan har gått ner 3 kg. Hade ändå önskat att jag hade gått ner mer!! 

Dag 6 (Måndag) 
- Fisk! Skönt att få ha lite annat än bara rotfrukter och grönsaker i soppan. 
Idag har det varit konstigt nog svårare att äta. På morgonen hade jag inga problem, men sedan under lunch, middag och kvällsmat så hade båda problem att få i sig soppan. Det smakade inte gott och var svårt att få i sig! Då fuskade vi med varsin banan innan läggdags då vi båda kände oss hungriga.
Jag och Stefan började må dåligt, fick illamående till kvällen och vi tror att det beror på att vi ätit så lite idag? 
Jag vaknade 00 tiden av samma illamående och kände mig typ vrålhungrig. Jag fick plötsligt springa på toa då det nästan flög från båda håll! 
Var lös i magen och spydde! 
Det som hjälpte var en varm dusch efteråd. Fick ta lite drickyoghurt för den kurrande magen och lägga mig igen. Jag mådde inte bra under natten och spydde igen två timmar senare. 

Har legat hela förmiddagen i sängen och mått si sådär! Var rädd att jag skulle spy mera, men som tur har jag inte gjort det mer. 

Våran sopp-diet avslutas på början av Dag 7 (Tisdag) då jag inte vill riskera att må ännu sämre nu. Stefan vill också avsluta sin diet då han har haft väldigt svårt att få i sig råriset på lunch! 
Han tycker att det känns som att äta på gummi och det smakar inte gott. 

Jag är ändå glad att vi genomfört dieten på nästan 7 dagar. 

Här kommer också det fina resultatet av dieten:

Jag har gått ner i vikt: 
• 2,4 kg
Runt magen har jag minskat hela:
• 4 cm
Runt rumpan har jag gått ner:
• 2 cm
Runt brösten har jag minskat: 
• 3 cm
Runt låren har gått ner:
• 1 cm
... och runt mina armar har jag minskat:
• 2 cm 

Jag är ganska så nöjd ändå över resultatet, då jag vet att jag har svårt att gå ner i vikt. Hade jag rört på mig mer under denna vecka, då hade jag säkert lyckats se ännu bättre resultat.
Men eftersom jag har haft sån jävla problem med min rygg över en vecka nu, så har jag inte rört på mig eller inte haft lust att träna hemma någonting. 

Här kommer också Stefans resultat av sin viktnedgång:

• 3,5 kg lättare. 

Han känner sig nöjd över resultatet. 



Kanske på nästa diet vi lyckas gå ner mer? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0