30 års present

Det var dags för min göbbe att fylla 30 år den 26 September och som 30 årspresent fick han en rejäl överraskning från mig ❤️ 

Lördag den 27:e September gjorde vi iordning oss för att vi hade planerat att åka till storstaden Göteborg, för att "hämta" hans present. 
När klockan närmare sig tolv och vi var klara att åka, plingade det plötsligt på ytterdörren. Där stod Marie-Louise och Madde som ville göra ett snabbt visit hos oss och ta med sig Minna. 

Stefan stod med ett stort ? och var fundersam. Han hade ingen aning om att Minna skulle hem till sin farmor och faster 😄 

Det var första överraskningen!  

Minna åkte iväg med sin farmor och faster, sen drog vi också iväg. 
Stefan blev lite fundersam igen när jag plötsligt tog med mig en ryggsäck.
Fick förklara för honom att vi ska lägga hans present i ryggsäcken sedan, så slipper vi bära runt på den i stan. 

När vi anlände till Göteborg, berättade jag att vi ska käka i en restaurang och detta var andra överraskningen. 
Jag hade bestämt restaurangen vi skulle käka på och vi knallade iväg. 



Restaurangen vi åt på var Jensen's Bøfhus bredvid Nordstan. 
Stefan valde en stor Whiskeybiff med stekta potäter och whiskysås och ett stort glas öl. 
Jag valde en normalstor rumpstek med stekta potäter, bearnaisesås och grönsaker till och en mellanstor cider. 



Maten var väldigt gott och Stefan tyckte att restaurangen skulle vi absolut besöka igen! Stefan åt första gången på Jensen's. 


Under tiden vi väntade på maten, frågade jag vad han trodde att jag skulle ge han i present förutom middagen? 

Då trodde han bla att han skulle få en keyboard eller den nyaste Playstation. 
Som tredje tanke var att vi skulle besöka tex ett museum i Göteborg. 

Det var kul att hans misstankar inte stämde över vad mina överraskningar var. Så jag lyckades överraska han väldigt bra. 


Min tredje överraskning var att vi skulle sova i ett hotell i Göteborg. 
Jag hade bokat rum i ett Quality Hotell bort mot Hisings Backa. 

Efter maten shoppade vi liten stund i Nordstaden och sedan tog nästa bussar till hotellet. Checkade in och tog en titt på vårt rum. 



Jag blev extra glad när jag såg att vi hade ett badkar i rummet 😀 
Det var min önskan, när jag beställde hotellrummet. 

Vi satt en stund i hotellrummet och tog varsin cider/öl och lyssnade på musik. 
Jag berättade att min fjärde överraskning var att vi skulle besöka sexbutiken Martinshop och efter det bestämde vi gemensamt att vi ska ut på krogen och ha det trevligt tillsammans. 

Satte oss sedan ner i hotellets lilla bar och beställde varsin kall öl/cider. Det fanns mysiga och sköna fåtöljer att sitta på. Plötsligt kom det en stor buss utanför hotellet och det tog inte lång tid när hotellets entré var full med kinesiska kvinnor 😄 


Sedan knallade vi vidare till centrum igen. Tog ett fika inne i Centralstationen. 


Besökte Martinshop och sedan hittade vi ett lugnt ställe att sätta oss på. Beställde varsin öl/cider igen och satt och tjöta för oss själva vid ett bord på krogen Lilla London som Madde hade tipsat oss. Det var ganska lugn stämning där tills det plötslig kom en del folk. Tre gubbar i medelåldern satte sig i vårt bord då det var knöfullt kring bardisken. Efter 3-4 cider/öl bestämde vi oss att dra vidare till nästa ställe. 



Då hittar vi bara några meter längre bort ett till lugn ställe, den hette Rosé and Crowns, också ett ställe som Madde hade tipsat om. 
Det var bra stämning där med folk i vår ålder och musiken lagom högt. 
Bartenderna var superduktiga! 
Vi beställde ännu mer öl/cider och hittade ett tomt bord att sätta oss vid. 



Det var en trevlig stämning under hela kvällen/natten. 

Efter sammanlagt 14 cider för min del och 16 öl för Stefan, kände vi oss lagom lulliga och klara för nattens äventyr. 
Vi åt lite fyllemat på Burger King innan vi promenerade vidare till bussarna vid Nordstan. 

Vi var framme i hotellrummet igen klockan 02.30 och tappade ett varmt skumbad och satt där tillsammans som en avslutning för våran "romantiska kväll" i Göteborg 💜😍😘 


På morgonen åt vi en rejäl frukost nere i hotellets restaurang. 


Min älskling fick en heldag i Göteborg som 30 årspresent och han uppskattade stort sin 🎁 
Han blev överraskad till 100 % och han var så imponerad hur jag lyckades så himla bra! 😘

Jag fick i betyg ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ 

MEN.... det blev en till överraskning, en sista femte överraskningen till Söndagen. 

Vi fikade med god smörgåstårta hemma hos familjen Eriksson i Gråbo. 



Då fick Stefan och jag 🎁 från familjen Eriksson ❤️ 



Grattis älskling på 30 årsdagen!! 😘





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0