Jul och Nyår

Hela julen var vi hemma hos mina föräldrar i Trollhättan. 
julafton morgon efter frukosten, öppnade vi våra paket hemma. 


Brorsan hämtade oss sedan, så åkte vi till Trollhättan och firade jul. 



Först tittade vi på Kalle och sedan blev det god julmat hos föräldrarna. 


Sedan var det dags att dela ut alla julklappar. Barna var glada som fick många paket. 

... även mammas hund Casper fick egna paket. 


Kanske varit en snäll vovve i år? 




Minna busar med sin kusin Alicia. 


På självaste julafton blev det också tårtfika för min kära lillasyster Johanna fyllt 14 år tre dagar före julafton. 


Juldagen bjöds det på mat hos mormor. Då kom även Veronica med mina brorsbarn Leah och Vincent. 



Minna fick busa två dagar med sin kusin Vincent. 


Fredag under julveckan shoppade jag, syrran och Minna på Överby Köpcentrum och på Lördag åt vi ute på Kinarestaurangen Golden Flower som ligger mitt i Trollhättans centrum. 
Då hade vi även sällskap av mina syskon Johanna, Matti och Matias som även hade med sig sin sambo Angelica och deras dotter Alicia. 


Det var en trevlig stund ute på stan! 

Minna fick sina tånaglar målade av Leah och Johanna. 



Nyårsafton var vi hemma. 
Vi lagade till en god middag och myste framför TV:n. Minna hjälpte till pappa att fixa kalkonen.




Det blev potatisgratäng • kalkon • rödvinsås.

Till efterrätt blev det pannacotta med bärsås och hjortron på. 


Innan tolvslaget gick vi ut och promenerade ner en bit för att få en bra utsikt över Lerum. Vi tittade på nyårsraketerna och sedan promenerade hem igen. Minna tyckte det har kul att se på raketerna. 

God Jul och Gott Nytt År då till er alla!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0