Gothia Towers Hotel

Onsdag fick Stefan jobba några timmar extra på jobbet under sin semester och plötsligt fick jag ett sug att sova i hotell. Ville komma lite hemifrån med familjen, så det blev en spontan-resa till Göteborg
Jag bokade en natt på hotellet Gothia Towers som ligger bredvid Svenska Mässan och mittemot Liseberg

Vi lämnade bilen på Nordstan och gick förbi affärerna inne i Nordstadens köpcentrum och gick vidare till restaurangen Jensens Bøfhus på Brunnsparken i Göteborg
Vi beställde varsin kötträtt och maten var underbart gott, som det alltid är på Jensens
Det blev även en smarrig efterrätt till Minna, som även jag inte kunde låta bli att låta tungan vara ifrån. Hehe!
Ta-själv mjukglass med massor gott på. Vi fick äta så mycket vi orkade!

Efter restaurangbesöket fick vi springa in på Nordstaden igen, det spöregnade och Minna tyckte att det var roligt att springa i regnet och bli blöt.
Vi gick in på några butiker och kollade runt.
Det var dags att checka in på hotellet kring 18 tiden.
En väldig vacker och lyxig hotell.
Vi fick ett fint rum på 23:e våningen i det tredje och nyaste byggnaden. Den ska vara byggt klart April 2015. Frukosten ingick & det var VIP-frukost på 29:e våningen.
Hotellrummet var fint, lagom stort och vi hade helt underbar utsikt över Liseberg, Universeum mm.
Minna hade mycket att berätta om utsikten och allt hon såg där nere, hehe!
Först vågade Minna inte gå nära fönstret, då hon kanske trodde att hon kunde ramla ner. Men under kvällen vågade hon sig närmre fönstret och tyckte väldigt mycket om att titta på alla fordon som körde där nere, fåglarna som faktiskt denna gång flög under oss, människorna som åkte på dessa attraktioner på Liseberg med alla blinkande lampor på.
Tyvärr var det regn och molnigt, så det blev inga fina bilder på utsikten.
Men vi nöjde oss att titta på den fina utsikten med egna ögon.

På kvällskvisten gick vi ner till entrén och kollade läget.
Minna kollade läget i en av lekrummen, som fanns där nere, men fick spring i bena när hon såg spelrummet med Super Mario tema på väggarna.
Dit ville hon, såklart gå direkt!
Vi köpte med oss stora och dyra räkmackor och dricka till rummet.
Njöt av kvällsmaten och tittade på den fina utsikten från hotellrummet.
Stefan gillade vistelsen på hotellet och fick lust att köra på med en till natt på hotellet. Jag höll med honom och vi bokade en till natt genom telefontjänsten. Inga problem! Bara komma ner till receptionen på morgonen och checka in kortet, för att boka extra natten i systemet.
Minna sov nog som en Prinsessa mellan oss i hotellsängen. Vi fick väcka henne på morgonen, pigg och glad satte hon sig upp. Det blev morgondusch för oss alla och göra iordning oss inför frukosten.

Frukosten ägde rum på översta våningen, dvs på 29:e våningen.
Fin utsikt och mycket att välja på i matväg.
Det var riktigt gott med frukost.

Vi drog iväg vid 12 tiden, för att lämna av Minna hos sin farmor. Hon skulle sova en natt hos dem.

Andra kvällen i hotellrummet ägnade vi tid till att bara slappa vi två. Vi åt gott, tittade på TV, spelade Yatzy, tittade på den fina utsikten.

På morgonen var det dags för en varm dusch och göra iordning oss inför frukosten. Frukosten såg jag mycket framemot!
Deras pannkakor var så himla goda, så blev äta det till frukost igen.

Vi spenderade två nätter på Gothia Towers Hotel i Göteborg och hade mysigt tillsammans. Hit ska vi absolut komma igen!