Fjärde semesterveckan

Måndag gjorde jag och Minna inget speciellt. Minna vaknade redan då när Stefan steg upp tidigt på morgonen. Så det blev tidig morgon för våran del. 
Jag hade tid till Barnmorskan klockan 10. Allting såg bra ut som vanligt och bebisen mår bra där inne. Han var nu fixerad neråt och skulle sjunka längre ner de närmaste dagarna eller veckorna. 
Hade sovit så dåligt under natten, så tog en tupplur i soffan under dagen, medans Minna lekte med sina leksaker och tittade på barnprogram på TV. 
Klockan 16.30 hämtade vi Stefan från jobbet och handlade på vägen hem. 

Tisdag hade jag och Minna sovmorgon till 09.30 och vi åt frukost strax därpå. 
Idag hade det lovats regn större delen av dagen, så det blev hemmadag. Tråkigt att vara inomhus när man har semester, men vädret tillåter att inte ha så kul utomhus. På en regnig dag kan man passa på att göra alla måsten här hemma, så kan man vara utomhus när solen kommer fram igen. 

Idag blev det att baka tårtbottnar till Stefans tårtor som jag skall göra till hans jobb. Som en överraskning för att Stefan jobbat 10 år på det företaget. 
Ena tårtan med choklad mousse blev tyvärr väldig lös och sölig, så får se imorgon om det bara blir pannkaka av den.  

Onsdag vaknade jag 08.40 och Minna strax efter 09. Jag påbörjade med marsipanlocken till tårtan, för att bli klar så snabbt som möjligt. Tårtorna blev klara och väldigt godkända. 


Tårtorna var väldigt goda och uppskattades av alla på Stefans jobb. 
De tyckte att de var väldigt fina! 


Efter fikastunden på Stefans jobb, åkte jag och Minna till centrum. Handlade lite och drog sedan hem. 
Till middag lagade jag fjärilmakaroner, köttfärssås i bolognesesås med champinjoner. 

Torsdag vaknade jag redan innan sex och kände mig pigg. Gick upp liten stund och sedan lade mig i sängen igen. Somnade om igen efter att Stefan drog till jobbet efter sju. Vaknade igen strax innan nio då Minna var vaken också. 
Vi åt frukost och jag vek ihop rena kläder, packade ner sängkläder, badhanddukar, kläder mm som vi ska ta med oss till Ursand Camping imorgon. 

Idag tittade solen fram, så jag och Minna passade på att vara ute en stund.  Vi tog en fikastund på gården och Minna lekte i sandlådan. 

Det blev även en liten promenad ner till andra området och uppför backarna igen. Synd att det blåste såpass, annars hade det varit varmt och skönt. 


Klockan 16.00 hämtade vi Stefan från jobbet och drog handla mat som vi ska ha med oss till campingen. 
Stefan lagade till middag färsk potatis, kött och gräddfil. Det var gott! 


Kvällen/natten avslutades med att Stefan fick åka in med ambulansen till akuten. Han har haft jobbiga bröstsmärtor nästan hela veckan och jag fick nog, så tog tag i saken, så han fick vård. Envis som han, tänkte han vänta och kolla upp det först nästa vecka. 


Fredag morgon har varit lite orolig med lite sömn under natten, men har jag fått svar att det inte är iallafall något fel med hjärtat. Läkarna hade inte hittat några svar via blodprover, de hade visat bra värden. Men de har fått ta flera tester. Hans lungor skulle röntgas. Det var visst kanske något med hans EKG och han skulle få tid till läkaren för undersökning. Då gör de mer tester. 




Stefan fick åka hem på eftermiddag, då åkte jag & Minna hämtade honom på Östra Sjukhuset
Vi kom hem, packade bilen och sedan drog vi iväg mot Ursand Camping i Vänersborg

En helg med äventyr! 

Skriver nytt blogginlägg om helgen i Ursand


Hejsvejs!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0