Tredje semesterveckan

Måndag hade jag och Johanna en städdag hemma. Johanna hade lovat att hjälpa till att storstäda vardagsrummet. 
Vi fick bort all smuts och leksaker under soffan och möblerade om. Vi tog isär stora bokhyllan och fixade en mindre bokhylla till vardagsrummet istället. 
Rensade lite i lådorna och dammade av hyllor och bänkar. 

Vi åkte en sväng till IKEA Bäckebol i Göteborg och köpte en Kallax hylla med fyra fack och även några smågrejer till bebisen. 
Det blev även en snabbis-lunch med korv med bröd på IKEA

Klockan 16.00 hämtade vi Stefan från jobbet, åkte och åt middag på restaurangen LeRum i Lerum
Alla tog en kötträtt förutom Minna som ville ha stora räkor. Hon älskar räkor! 


Tisdag åt vi frukost ute i balkongen. 
Det var sol och varmt. En härlig sommarmorgon. 
Jag tog en snabb dammsugning och strök nya gardiner till vardagsrummet. 


Vi åkte en sväng till centrum och åt varsin glass. Sedan var det dags att åka ända till Trollhättan för att köra Johanna hem. 

I Trollhättan fikade vi hos mina föräldrar och gjorde några ärenden åt mormor. 
Mamma bjöd på ris och grillad kyckling innan det var dags för mig och Minna att åka hemåt igen. 

Onsdag hade jag och Minna sovmorgon ända till klockan nio. 
Städade lite hemma, då det var tråkigt väder utomhus. Jag & Minna åkte en sväng och handlade i Solkatten
Vi åt även Dagens Lunch på restaurangen LeRum i Lerum



Dagens lunch: Pannbiff med löksky, kokt potatis och lingonsylt. Sallad till. 

En regnig dag som denna, fick Stefan skjuts från jobbet. Det blev bara slappa framför film på eftermiddag/kväll. 
Vi mumsade i oss glass med massor av färska bär. Svenska jordgubbar dessutom! 



Innan kvällen var slut, snaggade Stefan mitt hår. Inte hela håret förstås, utan vid sidorna och bak, hehe! Måste ju bli lite Midsommarfin på hövvet också. 

Torsdagen började jag och Minna med en mumsig och nyttig frukost


Hjärt-& figurformad hönökaka med ost, korv och gurka på. Färska hallon, jordgubbar och blåbär. Varsin glas med oboy. 

Man piggnar till med en god frukost! 

Jag färgade mitt hår till rött, för ville va lite Midsommarfin. 


Klockan 16.30 hämtade vi Stefan från jobbet och drog till Gråbo
Vi hälsade på hos familjen Eriksson och fikade med tårta. 

Kvällen spenderade jag i soffan, framför filmer som kom på boxen. 

Fredag är det Midsommarafton och då åker vi till Trollhättan. Jag kommer skriva nytt blogg om Midsommarhelgen. 

Så nu avslutar jag denna veckas blogg och hoppas på en varm och solig fjärde semestervecka. 


Glad Midsommar till er alla! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0