Ursand Resort & Camping

Äntligen kom vi iväg till Ursand Camping i Vänersborg
Resan tog drygt 1,5 timme och det är 92 km resa. 
Vi anlände till campingen innan klockan 18 och packade in grejerna i stugan. Sedan åkte jag och Minna, hämtade syrran & Leah från Trollhättan

Tillbaka till stugan och njuta av helgen. 
Vi satt liten stund ute och njöt av vädret. Det var lite blåst, men solen tittade fram ibland bakom molnen. 

Vi tog en kvällspromenad ner till stranden och barnen vågade sig på en kvällsdopp. Vattnet var kallt, men det hindrade inte barnen att bada. 


Vi fick några fina bilder från stranden med solnedgång. 




När vi var tillbaka till stugan, tog Johanna & Leah en varm dusch och vi satte på grillen. Grillade korv och njöt av kvällen innan de jobbiga knotten kom och jagade oss in i stugan. 


Kvällen/natten avslutades med en film och godis i sängen. 

Dagen därpå åt vi frukost tillsammans och förberedde oss med dagens aktiviter. 



Solen tittade fram bakom molnen och det såg ut att bli en varm dag. 
Barnen drog iväg till lekparken, medans jag städade och plockade bort saker i stugan, så det såg mer hemtrevligt ut. 


Vi satt ute i solen och njöt av lugnet på campingen. 
Plötsligt fick vi överraskande besök av pappa och farbror Voitto. 



Pappa & Voitto stannade i drygt två timmar och vi satte på grillen och grillade korv.


Vid 15.30 kom även brorsan Matias, Angelica och lilla Alicia. 

Minna tyckte att det var roligt att Alicia kom. Nu hade hon en kompis att leka med. Minna tog fram sina små djur-leksaker och lekte med Alicia. 

Efter att suttit några timmar i solen och haft det trevligt, drog vi allihopa till affären och köpte varsin glass. Sen promenerade vi vidare till lekparken och stranden. 



Minna och Alicia körde med bilen och tyckte att det var roligt. 

Barnen hoppade snabbt i vattnet och badade. Trots att det var kallt vatten, så hindrade det inte barnen. 


Tyvärr var det kallt i vattnet, så det blev inget bad för min del. Det räckte att fötterna fick svalkas i det kalla vattnet. 
Huvudsaken var att barnen hade roligt på stranden och de fick bada en stund. 
Minna och Alicia tyckte om att leka med sanden. 
När barnen hade badat klart, promenerade vi tillbaka till stugan och började fixa maten. Grilla köttet och korvarna och sätta färsk potatisen på kokning. Jag förberedde grönsaker, gräddfilen mm. 
Maten smakade fantastiskt gott ute i solen. Leah åt tom 2-3 portioner. 

När Matias, Angelica och Alicia drog hemåt, så började vi plocka bort saker och städa bort matrester. 

Kvällen avslutades med godis och film i stugan. Alla var trötta och somnade gott efter dagens aktiviteter i solen. 

Sista morgonen vaknade vi strax innan nio. Jag tog en morgon-dusch och fixade ordning mig. Sedan dukade jag fram frukosten som vi åt tillsammans. 
Gjorde spett med färska hallon och melon. 
Vi började städa stugan och plocka in grejerna i bilen. 
Jag körde Johanna och Leah hem till Trollhättan, medans Stefan plockade våra grejer och städade i stugan. 
Det var utcheckning klockan 12. 
När vi hade checkat ut, fikade vi med varsin bulle på parkeringen. 

Som en snabb sammanfattning av hur våran helg i Ursand Resort & Camping i Vänersborg har varit, så kan jag säga att det har varit en mycket trevlig helg. Vi hade väldigt tur med vädret. Barnen hade roligt och hade olika aktiviteter att göra på campingen. Det blev grillat och annat gott att äta. Vi fick trevligt sällskap under Lördagen. Det har varit väldigt lugnt på campingen och vi har fått njuta och vara utomhus hela dagarna och kvällarna. Stugan var lagom liten och dusch/toa byggnaden var fräsch. Det enda negativa har väl varit att wi-fi kostade och har varit värdelöst! Inne i stugan gick de knappt vara inne på internet pga den dåliga sändningen. Sängen var också för hård för min rygg. Men Stefan tyckte att sängen var perfekt för hans rygg. 
Det negativa var också att jag hade huvudvärk större delen av Lördagen. Trots att jag drack mängder av vatten under hela dagen & fick ta Alvedon, så ville inte huvudvärken försvinna! 


Jag ger ⭐️⭐️⭐️⭐️ till Ursand Resort & Camping

Vi kommer gärna tillbaka och hyr stuga igen i framtiden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0