Härskogen

Igår hade jag bara jobb halva dagen och då var det ett perfekt tillfälle att ta en vandringsrunda i Härskogen med Minna. 
Vädret var kanon med sol och över 9 grader. 

Jag hämtade Minna från Förskolan strax efter tolv och vi promenerade hem. På vägen hem hittade Minna massor av tussilago som hon plockade på sig. 


Vi såg även årets första fjäril flyga förbi. Många småkryp har nu vaknat till liv. 

Vi packade med oss grillen, korven, vattenflaska och det nödvändiga som behövdes ute i skogen och begav oss iväg. 

Härskogen ligger i Lerum
Det är ungefär 6-7 km från oss till Härskogen. Där finns det flera olika vandringsspår med olika sträckor i km. Flera sjöar ligger i skogen och bra badplatser. 


Jag och Minna valde vandringsleden BLÅ som är 3 km lång. 
Leden sträckte sig in i skogen, runt en sjö, där det fanns även berg som vi fick klättra upp på. 


Vädret var verkligen kanon för denna skogsvandring. 


Inne i skogen hittade vi ett litet hus som var byggt av stora stenar. 



Vi vandrade i över 35 min och kom fram till en sjö, där vi bestämde oss för att stanna. Jag tände grillen. 




Sedan var det dags att äta korv med bröd. 


Korven smakar alltid godare utomhus! 




När vi hade ätit klart och grillen var släckt, var det dags att bege oss tillbaka till bilen. 


Jag visste inte hur långt vi hade kommit på vandringsleden, så jag bestämde att vi tog samma väg tillbaka. 
Det var ju branta backar uppför berget & gå väldigt nära kanten, så det var verkligen viktigt att hålla i Minna så hon inte skulle ramla ner. 


Efter en halvtimma kom vi fram till bilen. 

Det var verkligen äventyr för oss och något jag ser mycket fram emot att göra igen. Även tillsammans med Stefan nästa gång. 

Det är härligt att vistas ute i naturen och Minna älskar verkligen att vara ute i skogen. Tack vore hennes Förskola vistas Minna ute i naturen varje förmiddag med sin grupp och har roliga aktiviteter ute i skogen. 
Minna är en riktig liten natur-groda! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0