Ultraljud och en ny säng

I Tisdags hade vi ultraljud i Alingsås och fick äntligen se våran lilla bebis i magen. H*n har varit väldig aktiv där inne och även Stefan har fått känna av sparkarna. 

Jag tror att jag kände av första fosterrörelser redan i vecka 14, men var lite osäker ändå. Men i vecka 16 började jag känna tydligt och sen dess har jag känt av dem starkare. 
Barnmorskan på ultraljudet tyckte att det var väldigt tidigt att känna av, men det är många som känt av tidigare än så. Lite ovanligt, men häftigt! 
När hon tittade på barnet på ultraljudsskärmen, berättade hon också att moderkakan låg bra under barnet, så det var därför jag kunde känna av så tidigt och tydligt sparkarna. 

Barnet såg välmående ut där inne och enligt henne var ett väldigt sött barn. 
H*n mådde som den skulle och växte som den skall. 


Stefan bad barnmorskan berätta om hon såg något spännande... det tog inte lång tid när hon såg något som stack ut, haha! 

Vi ska få en liten POJKE 💙💚 

Barnmorskan var ganska så säker på att det var en snopp hon såg, men när hon tittade från andra vinklar så såg hon en ännu bättre bild... Enligt henne var det 100 % en kille

Så spännande att vi ska få en son.
Minna får en lillebror 💙 


💙💚💙💚💙💚💙💚💙💚💙💚💙💚 

Senaste tiden har vi vart sugna på en ny soffa och en ny säng. 
Vi bestämde oss att beställa en ny säng, då vi har en trång sovrum som behöver piffas upp lite. Blev en jättefin säng från www.furniturebox.se. Därifrån har även Stefans mamma och syster beställt sina sängar. Billigt och snyggt! 


Sängen ska redan komma nu i veckan, så jag väntar med spänning att de skall ringa vilken dag som helst när leveransen är på väg... 
Kommer nog sova SÅ gott i den nya sängen sedan! 

Nu försöker vi bara bli av med våran gamla säng och hoppas på att någon nappar på den fort, för den måste väck! 


Spännande vecka har det varit ❤️ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0